واکنش توییتری ظریف به عملیات نظامی ائتلاف عرب در یمن

© REUTERS / Ahmed Saad محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن را به تبصره گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن رد اتهامات امریکا و مقامات سعودی مبنی بر دخالت ایران در حملات اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان، نوشت: سعودی‌ها خودشان هم اتهامات علیه ایران را باور ندارند.

وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «با توجه به اینکه عربستان سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند - که اتهامی بی‌اساس است - جالب است که آنها امروز با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند».

در روزهای گذشته پس از عملیات ارتش و انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در مناطق «بقیق» و «خریص»، امریکا و عربستان سعودی که در مقابله با تسلیحات یمنی‌ها ناکام مانده‌اند، ایران را عامل این ناکافی معرفی کرده‌اند. واشنگتن و ریاض مدعی هستند که ارتش یمن توان انجام چنین عملیات پیچیده‌ای را نداشته است، بنابراین این ایران بوده که این عملیات را انجام داده است.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز با رد این ادعا، گفت دلیل اتهام‌زنی به ایران این است که امریکا و عربستان باور نمی‌کنند ملت یمن با دستان خالی، به چنین توانمندی‌هایی دست یافته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала