دیدار رئیس جمهور غنی با مردمان هردو سوی خط دیورند در ارگ

© @ARG1880-FBدیدار رئیس جمهور غنی با مردمان هردو سوی خط دیورند
دیدار رئیس جمهور غنی با مردمان هردو سوی خط دیورند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی: جنگ تحمیلی مردمان هردو سوی خط دیورند را متضرر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته با سیاسیون و بزرگان خیبر پښتونخوا، کویته و افغان های مقیم خارج، که در کنفرانس جهانی “امن افغان”، اشتراک کرده بودند، در قصر دلگشا دیدار نمود.

ابتدا، عطاالله خان حیران و اسفندیار ولی خان رهبر حزب نشنل عوامی در مورد این کنفرانس جهانی دو روزۀ و بحث های انجام شده در کمیته های مختلف این کنفرانس در رابطه به عوامل جنگ، از بین بردن عوامل جنگ و تامین صلح، به رئیس جمهور غنی معلومات دادند.

اسنفدیار ولی خان با تاکید گفت که مذاکرات صلح باید به مالکیت دولت افغانستان انجام شود. وی از تلاش های رئیس جمهور غنی در عرصه صلح، قدردانی نمود.

رئیس جمهور غنی هنگام خوش آمدید به مهمان نامبرده، گفت که جنگ حد و حدود ندارد، چون این جنگ تحمیلی مردمان هر دو سوی خط دیورند را متضرر ساخته است، به شمول زنان و کودکان، بزرگان نیز در این جنگ قربانی شده اند و هنوز هم، همه روزه قربانی می دهیم.

رئیس جمهور کشور گفت که جنگ جاری مانع اصلی ثبات، رفاه و انکشاف می باشد، پس مردمان هردو سوی خط دیورند باید بخاطر تامین صلح باعزت و پایدار به این جنگ و بحران نقطه پایان بگذارند.

رئیس جمهور غنی گفت که در جریان سفر اخیرش به اسلام آباد، برای مقامات پاکستانی اظهار نمود که اگر می خواهند پاکستان را از فقر، کمبود انرژی و مشکلات دیگر نجات دهند، پس باید با افغانستان دست دوستی صادقانه بدهند و در این بخش تعهدات شان را به عمل مبدل نمایند.

رئیس جمهور کشور افزود که آثار نویسندگان پشتو، محقیقن و دانشمندان آن سوی خط دیورند در افغانستان به چاپ و در اختیار مردم قرار می گیرد. وی افزود که آغوش برادری ما برای همیشه باز است و برای حل مشکلات فعلی باید باهم دست به کار شویم، زیرا صلح برای همۀ ما خواست مهم و اولویت می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала