جان سپکو: دورنمای صلح در افغانستان امیدوارکننده نخواهد بود

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا
امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگر یا بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان گزارش می دهد که اگر پس رسیدن به توافق صلح با طلبان، برنامه جامعی برای ادغام مجدد جنگجویان طالب اتخاذ نشود، آینده صلح افغانستان امیدوار کننده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، یافته این بارزس ویژه نشان می دهد که در 60 هزار طالبان وجود دارد و 90 هزار نیروی دیگر فصل‌وار این گروه می پیوندد.

خلیلزاد کنگره امریکا را در جریان جزئیات توافق با طالبان قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد کنگره امریکا را در جریان جزئیات توافق با طالبان قرار داد

جان سپکو بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان می گوید:

 “ادغام مجدد به حمایت مالی دوامدار از سوی ایالات متحده امریکا نیازمند است. حتی امروز، دولت آمریکا هیچ نهاد رهبری‌کننده و یا دفتری برای تنظیم امور مربوط به ادغام مجدد جنگجویان سابق ندارد. این مسئله در افغانستان، منجر به عدم شفاف سازی در مورد دورنمای ادغام مجدد و رابطه آن با صلح شده است”.

سیگر ادعا می کند اگر برنامه ادغام مجدد جنگجویان طالبان در گذشته نیز نام بوده است، و این کار نتوانسته است سبب کاهش خشونت ها در افغانستان شود.

به گفته جان سپکو:

"بر اساس شواهد، ارزیابی برنامه ها و مطالعات، ما دریافتیم که هیچ برنامه گذشته ادغام مجدد نتوانسته است که جنگویان را مدغم بسازد ویا سبب کاهش تنش ها شود و حالا هم هر نوع تلاش برای ادغام مجدد بدون توافق دولت افغانستان با طلبان به احتمال زیاد ناکام خواهد ماند".

سیگر وضعیف بدی اقصتادی و بیکاری را مانع بزرگ برای پیوستن جنگجویان به دولت می گوید، در حال حاضر نرخ بیکاری در افغانستان به 23 فیصد می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала