ترکیه از امریکا خواهان ایجاد پایگاه دائمی مشترک در سوریه شد

© AFP 2023 / Wojtek Radwanskiترکیه از امریکا خواهان ایجاد پایگاه دائمی مشترک در سوریه شد
ترکیه از امریکا خواهان ایجاد پایگاه دائمی مشترک در سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه، از قصد ایجاد پایگاههای نظامی دائمی در مناطق شمال شرقی سوریه با ایالات متحده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، اعلام کرده است که مخواهند همرای ایالات امریکا پایگاه نظامی دائمی را در مناطق شمال شرقی سوریه برای جلوگیری از تروریزم ایجاد کنند.
حلوصی گفت" ما پایگاه‌هایی برای گشت زنی در شرق فرات ایجاد خواهیم کرد، اگر ما قادر به انجام دادن این کار شویم یک پیروزی کلان بدست خواهیم آورد".
آکار در ادامه صحبت‌هایش افزود، هدف ما ایجاد منطقه به عرض 40-50 کیلومتر تا که از امنیت کشورمان اطمینان حاصل شود، سپس میخواهیم شهروندان سوریه که در ترکیه مهاجر هستند را به کشورشان برگردانیم، و میخواهیم که این پایگاه‌های مشترک با ایالات متحده امریکا یکجا باشد.

ایجاد دومین پایگاه نظامی جدید ترکیه در قطر  - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد دومین پایگاه نظامی جدید ترکیه در قطر

وی افزود تعداد این پایگاه‌ها تا هنوز معلوم نیست و دیده شود که چقدر زمین میداشته باشیم و ضرورت به چند پایگاه خواهد بود.
به گفته وی، اگر آمریكا مذاكرات را عقب بیندازد، ترکیه آماده است كه در منطقه امنیتی شمال شرقی سوریه پایگاههای نظامی ایجاد كند.
طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه ، چندی پیش آنکارا و واشنگتن به توافق رسیدند که یک مرکز هماهنگی برای عملیات مشترک و منطقه امنیتی برنامه ریزی شده در شمال سوریه ایجاد شود. که دمشق رسمی با این توافق به شدت مخالفت کرد ، زیراین حمله آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عرب سوریه و نقض اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است.
ولادمیر پوتین در نشست سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران که به تاریخ 16 سپتمبر برگزار شد افزود که بعد از حل بهران‌ها در سوریه تمام نظامیان کشورهای خارجی از سوریه خارج خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала