بولتون: دیدار ترامپ با رهبران طالبان در کمپ دیوید توهین به قربانیان حمله یازده سپتامبر بود

© Photo / Twitter/AmbJohnBoltonبولتون: دیدار ترامپ با رهبران طالبان در کمپ دیوید توهین به قربانیان حمله یازده سپتامبر بود
بولتون: دیدار ترامپ با رهبران طالبان در کمپ دیوید توهین به قربانیان حمله یازده سپتامبر بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا در یک مصاحبه با روزنامه پولیتیکو، از سیاست خارجی ترامپ در قبال، ایران، کره شمالی و افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا، جان بولتون، تصمیم اخیر رئیس جمهور امریکا مبنی بر دعوت رهبران گروه طالبان برای مذاکره در کمپ دیوید یک "یك سیگنال وحشتناک" خواند، و این کار بی احترامی به قربانیان حمله یازده سپتامبر میداند.

ترامپ، جانشین بولتون را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، جانشین بولتون را معرفی کرد

می گوید که هر گونه مذاکره با کره شمالی و ایران محکوم به شکست است، زیرا که رهبران این کشورها صرفا به رفع تحریم‌ها و تقویت اقتصاد خود علاقه‌مند هستند.

او گفت که امتناع ترامپ از تلافی جویی در برابر پهپادهای آمریكایی، که چندی پیش توسط نیروهای ایرانی هدف قرار گرفته بود، پایه و اساس اقدامات تهاجمی بعدی ایران است.

او افزود كه تمام تصامیم گرفته شده بود که انتقام این پهپاد را بگیریم ولی رئیس جمهور امریکا "در آخرین لحظه" بدون آنكه به كسی بگوید ، تصمیم گرفت كه نباشد.

پیش از این رئیس جمهور امریکا تصمیم گرفته بود که رهبران طالبان و رئیس جمهور افغانستان، را در تاریخ 8 ماه سپتامبر در کمپ دیوید دیداری داشته باشد، اما به دلیل کشته شدن یک سرباز امریکایی در کابل این دیدار لغو شد و مذاکرات صلح میان طالبان و امریکا را متوقف ساخت.

هفته گذشته ترامپ، جان بولتون را به دلیل هم جهت نبودن از وظیفه سبک برکنار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала