در فهرست اخراجی‌های کاخ‌سفید یک تن دیگر افزوده شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر در فهرست اخراجی‌های کاخ‌سفید یک تن دیگر افزوده شد
 در فهرست اخراجی‌های کاخ‌سفید یک تن دیگر افزوده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیویورک‌تایمز از اخراج جان میتنیک، مشاور عمومی وزارت امنیت داخلی آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک ‌تایمز گزارش داد دونالد ترامپ، جان میتنیک، مشاور عمومی وزارت امنیت داخلی آمریکا را از سِمت خود اخراج کرد.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا ضمن تایید خبر اخراج میتنیک، گفت: ما از جان به خاطر خدماتش تشکر می‌کنیم و برای او آرزوی موفقیت داریم.

این مقام همچنین اعلام کرد چاد میزل، یکی از مشاوران رئیس جمهور آمریکا قرار است جانشین میتنیک در وزارت امنیت داخلی این کشور شود.

میتنیک در سال ۲۰۱۷ به دستور دونالد ترامپ در این پُست دولتی منصوب شد و حکم او سال بعد توسط سنای آمریکا تایید شد. او پنجمین مشاور عمومی این وزارتخانه بود. خبر اخراج میتنیک در حالی منتشر شده است که بسیاری از مشاوران و کارکنان بلندپایه وزارت امنیت داخلی آمریکا به دلیل تشدید اختلافات این وزراتخانه با کاخ سفید درصدد استعفا و ترک این نهاد هستند.

چند ماه قبل نیز کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا از سمت خود استعفا کرد و این امر به اختلافات این وزارت خانه با کاخ سفید دامن زد.

قبل از این یک مقام کاخ سفید گفته بود دولت قصد دارد تعداد بیشتری از مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی را از کار برکنار کند. این تصمیم به دلیل نارضایتی رئیس‌جمهور آمریکا از توانایی کارکنان این نهاد در پیش‌برد برنامه‌های وی در سرکوب مهاجران صورت گرفته است.

با این حال کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی آمریکا از پاسخ در باره علت اخراج میتنیک، خودداری کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала