در جنگ احتمالی روسیه - امریکا اروپا طرفدار کی خواهد بود

© AFP 2023 / Linh Phamدر جنگ احتمالی امریکا اروپا طرفدار کی خواهد بود
در جنگ احتمالی امریکا اروپا طرفدار کی خواهد بود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نظر سنجی جدید نشان داد که در صورت درگیری نظامی میان روسیه و امریکا، کشور های اروپایی بیشتر از کی حمایت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Svenska Dagbladetساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این سؤال پاسخ دادند  که در صورت درگیری بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه از کدام طرف حمایت خواهند کرد؟ طبق نظرسنجی شورای روابط عمومی اروپا ، بین 53 تا 85 درصد اروپایی ها ترجیح می دهند بی طرف باشند

بر اساس این گزارش روابط اروپا و ایالات متحده بخاطر موضع واشنگتن "آمریکا بالاتر از همه" به شدت به وخامت گرائیده است. پیش از این، اورسولا فون دره لایین، رئیس کمیسیون اروپا، خاطرنشان کرد که از زمان رویکار آمدن رئیس جمهور ترامپ، ایالات متحده در مقایسه با چین، به تهدید بزرگتری برای اروپا مبدل شده است. این روزنامه خاطر نشان ساخت که، اکنون این نظرسنجی تأیید می کند که اروپایی ها کمتر از هرزمان دیگر واشنگتن را به عنوان بهترین متحد خود می بینند.

جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان
سناریوی جنگ جهانی سوم مشخص شد

 بنابراین گزارش  از 3تا 19 در صد ساکنان 14 کشور اتحادیه اروپا روی  کمک های ایالات متحده حساب می کنند و متباقی 25-60 در صد آنها فقط به اتحادیه اروپا متکی هستند.

در صورت جنگ بین واشنگتن و مسکو ، بین 53 تا 85 درصد از پاسخ دهندگان ابراز داشتند که مایل اند بیطرف باقی بمانند. حتی در پولند ، 45 در صد از پاسخ دهندگان ترجیح می دهند بی طرف بمانند و 33در صد از ایالات متحده حمایت می كنند. در اسلواکی ، 20درصد جانب فدراسیون روسیه را خواهند گرفت.

در این میان، روزنامهSvenska Dagbladet  ابراز نگرانی کرده است که در اروپا هستند کسانی که مایل به حمایت از روسیه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала