صالح: اجازه انتقال قدرت از طریق تفنگ‌سالاری را به هیچکس نخواهیم داد

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی اخیرا در یک گردهمایی تاکید کرد که انتقال قدرت در افغانستان از طریق کودتا و تفنگ‌سالاری صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، امر الله صالح ، معاون نخست تیم «دولت ساز»در یک گردهمایی انتخاباتی در ولسوالی «نجراب» ولایت کاپیسا گفت که ایجاد حکومت موقت در افغانستان خواست یک حلقه «توطئه‌گر» است و اکنون تنها راه انتقال قدرت برگزاری انتخابات می‌باشد.

صالح در ادامه گفت: «نگذاریم که یک حلقه کوچک دسیسه‌گر بروند به‌عنوان، موقت، سرپرست، کودتا، تغیر، این و آن صلاحیت را از مردم بگیرند و 15نفر غیرانتخابی که معلوم نیست از کجا این‌ها نمایندگی می‌کنند توطعه کنند».

صالح: صلح پاکستان، تجزیه غیر رسمی افغانستان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح پاسخ فراخوان نبیل را داد

صالح افزود: «هر زمانیکه این گروه بخواهد در آغوش مردم بیاید ما با استفاده از قانون اساسی، استفاده از جمهوریت و از حوصله بزرگ مردم افغانستان با ایشان صلح می‌کنیم، طالب به منافع یک گروه و منافع آی اس آی می‌جنگد ما به منافع یک ملت فکر می‌کنیم».

امرالله صالح، رییس سابق ریاست عمومی امنیت ملی، وزیر پیشین وزارت امور داخله و معاون اول تکت انتخاباتی محمد اشرف غنی است، در ماه جولای 2019 همزمان با اولین روز آغاز مبارزات انتخاباتی افغانستان دفتر او آماج حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت، چهار مهاجم بر دفتر «روند سبز» متعلق به امرالله صالح حمله کردند و در این حمله، 30 نفر کشته شدند که 20 نفر از کشته شدگان مهمانان و همکاران صالح بودند.

بحث تشکیل حکومت موقت در افغانستان را برخی از مخالفان محمد اشرف غنی مطرح کردند که همواره از سوی رییس جمهوری این کشور رد شده و او همواره به برگزاری انتخابات شفاف تاکید

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала