عمران خان از احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان هشدار داد

© AFP 2023 / AAMIR QURESHIعمران خان از احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان هشدار داد
عمران خان از احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان میگوید اگر نبرد میان هند و پاکستان آغاز شود پایان آن با پرتاب راکت‌های هسته‌ای خواهد بود و این می‌تواند سبب نابودی تمام منطقه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جیو تی وی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان ضمن هشدار نسبت به پیامدهای آغاز جنگ میان هند و پاکستان گفت: اثرات منفی این نبرد دامن گیر تمام کشورهای جهان خواهد شد.

نفوذ 200 شبه‌نظامی از پاکستان به کشمیر هند - اسپوتنیک افغانستان
نفوذ 200 شبه‌نظامی از پاکستان به کشمیر هند

وی تصریح کرد: اگر نبرد میان هند و پاکستان آغاز شود پایان آن با پرتاب راکت‌های هسته‌ای خواهد بود و این می‌تواند سبب نابودی تمام منطقه شود.

نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با یک شبکه قطری گفت: ما بارها به تمام مجامع جهانی هشدار داده‌ایم که هند ممکن است با صحنه سازی اتفاقی تروریستی در کشمیر رقم زده و پاکستان را مقصر آن بداند.

رهبر حزب تحریک انصاف افزود: اگر ترامپ با قصد حل معضل کشمیر به میدان بیاید می‌تواند باعث حل همیشگی این مسئله شود.

وی اضافه کرد: من همیشه مخالف جنگ بوده‌ام و همیشه از هند خواسته‌ام که برای حل مشکلات موجود مذاکره کند ولی دولتمردان دهلی‌نو پاسخ دعوت‌های ما را به درستی نداده و پیشنهاد مذاکره را نیز رد کرده‌اند.

عِمران خان گفت: در سازمان ملل سخنرانی کرده و از حقوق مردم کشمیر حمایت خواهم کرد البته ما نسبت به اقدام منفی هند نیز آگاه هستیم.

نخست وزیر پاکستان پیش از این نیز ضمن ارتباط گرفتن با کشورهای همسایه از سران این کشورها خواسته بود برای حل مشکل و معضل کشمیر تلاش خود را انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала