حکمتیار: به داشتن لقب قصاب کابل افتخار می‌کنم

© Sputnik / JAKحکمتیار: به داشتن لقب قصاب کابل افتخار می‌کنم
حکمتیار: به داشتن لقب قصاب کابل افتخار می‌کنم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که پس از حمله نیروهای حزب به سربازان فرانسوی لقب قصاب کابل به من داده شد.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شنبه‌شب (23 سنبله) در مصاحبه با تلویزیون طلوع گفت که پس از حملۀ نیروهای حزب به سربازان فرانسوی در تگاب کاپیسا که به کشته و زخمی شدن بیش از 43 سربازان فرانسوی انجامید، یکی از خبرنگاران فرانسوی به من لقب قصاب کابل را داد و از داشتن این لقب افتخار می‌کنم.

واکنش ارگ به اظهارات اخیر حکمتیار در مورد نیروهای امنیتی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارگ به اظهارات اخیر حکمتیار در مورد نیروهای امنیتی

آقای حکمتیار،همچنان از توافق پنهانی حزب اسلامی با طالبان پرده برداشت. وی گفت که دو طرف به توافق رسیده‌ایم که از اظهارات خصمانه و تحرکات علیه همدیگر خودداری کنیم.  

وی تفاوت‌های حزب اسلامی و طالبان را برشمرد و گفت که طالبان یک حرکت نو است و جنگ را در برابر ناتو دیرتر آغاز کردند. طالبان پس از 2001 به دنبال جمع‌وجورکردن و جابجاسازی خانواده‌های‌شان بودند و حزب اسلامی عملاً در برابر ناتو جنگ می‌کرد.

او تفاوت دیگر طالبان و حزب اسلامی را برشمرد و گفت که طالبان به افرادشان دستور دادند که از حمله به نیروهای خارجی خودداری کنند؛ اما حزب اسلامی به افرادش دستور داد که تمام تمرکز و نیروی‌شان را در برابر نیروهای خارجی به کار ببندند.  وی افزود که ما یگانه راه نجات افغانستان را در برگزاری انتخابات شفاف می‌دانیم، اما طالبان تاهنوز از انتخابات سخن نزده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала