شاهین: از توقف گفتگوها ما حیرت زده شدیم

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، می گوید که توقف روند گفتگوهای با امریکا از سوی رئیس جمهور این کشور، دور از انتظار بود.

به گزارش اسپوتینک، به نقل از طلوع نیوز، رئیس جمهور امریکا روز یکشنبه بخاطر گشته شدن یک سرباز این کشور در کابل روند مذاکرات را با گروه طالبان متوقف کرد.

گفتگوی ویژه با سهیل شاهین: حرف اصلی طالبان چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی ویژه با سهیل شاهین: حرف اصلی طالبان چیست؟

سخنگوی دفتر طالبان می گوید که امریکا و طالبان پیش از توقف گفتگوها از سوی ترامپ، روی موارد چون، بیرون شدن تمامی عساکر امریکایی از افغانستان، اجازه ندادن به کار گرفته شدن از خاک افغانستان در برابر امریکا و متحدان اش، به توافق رسیده بودند.

سهیل شاهین، می افزاید که آتش‌بس در افغانستان بخشی از گفتگوهای این گروه با طالبان با امریکا نبوده است.

او افزود:

"ملابرادر، معاون سیاسی طالبان با زلمی خلیل‌زاد و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان دیدار کرد و همگی خوشحال بودند و دربارۀ مراسم امضای توافق‌نامه گفت‌وگو می‌‎کردند. تویت‌های ترمپ برای ما نامنتظر و عجیب بودند".

طالبان آماده هستند با افغان‌ها گفتگو کنند:

"دربارۀ افغانان، ما آماده استیم که با آنان گفت‌وگو کنیم. اگر با آنان آتش‌بس کنیم، دیگر حمله‌یی در کار نخواهد بود. اما این جنبۀ دیگری از مساله افغانستان است. نخست می‌خواهیم که به اشغال افغانستان پایان دهیم و سپس دربارۀ ایجاد یک حکومت اسلامی تازه و آتش‌بس در کش در کشور گفت‌وگو کنیم."

این در حالی که نماینده خاص امریکا در امور افغانستان، زلمی خلیل‌زاد پس از آنکه نتوانست بعد از نو دوره مذاکرات با طالبان به توافقی برسد به کنگره این کشور احضار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала