هشدار اسماعیل خان نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulهشدار اسماعیل خان نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری
هشدار اسماعیل خان نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی وضعیت را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مناسب نمی‌داند و می‌گوید که نخست باید گفت‌وگوهای صلح از سر گرفته شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آقای اسماعیل خان، از مهندسی نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار می‌دهد و می‌افزاید که اگر انتخابات تا دوهفتۀ دیگر برگزار شود، کشور به‌سوی بحران کشانیده خواهد شد.

اسماعیل خان والی اسبق هرات - اسپوتنیک افغانستان
حمله تند اسماعیل خان به رئیس جمهور غنی

وی گفت: «امیدواریم که در این دو هفته که به انتخابات مانده، امیدواریم که پروسۀ صلح از سر گرفته شود و ما به طرف صلح برویم نه به سوی انتخابات که صلح را با چالش روبه‌رو سازد».

اسماعیل خان، گفت‌وگوهای امریکا را با طالبان ناشفاف می‌داند و از توقف آن استقبال می‌کند.

وی از توافق شماری از احزاب و چهره‌های پرنفوذ سیاسی برای ایجاد یک جریان سیاسی زیرنام «مجمع صلح و رهایی افغانستان» خبر می‌دهد

آقای اسماعیل خان می‌افزاید: «احزاب و شخصیت‌ها دعوت شده بودند. پس از مذاکرات بیست و چهار ساعته، تصمیم بر آن شد که محوری به نام مجموعۀ صلح و رهایی افغانستان ایجاد شد. طرح‌هایی که بتواند راه بحران را جستجو کند، ایجاد شد».

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری، تا کمتر از دو هفتۀ دیگر (ششم ماه میزان) برگزار شود. در این انتخابات، هفده تن نامزد استند.

پیش از این نگرانی‌هایی از احتمال برگزارنشدن این انتخابات بدلیل همزمان شدن آن با گفت‌وگوهای صلح امریکا و طالبان مطرح شدند. اما اکنون که گفت‌وگوهای صلح از سوی ترمپ لغو شد، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ظاهرأ قطعی شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала