نتیجۀ اشتباهات امریکا و سیاستمداران افغانستان؛ سبب ادامۀ جنگ در کشور

© AP Photo / Chao Soi Cheongنتیجۀ اشتباهات امریکا و سیاستمداران افغانستان؛ سبب ادامۀ جنگ در کشور
نتیجۀ اشتباهات امریکا و سیاستمداران افغانستان؛ سبب ادامۀ جنگ در کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند، پس از حملۀ یازدهم سپتمبر هرچند حضور امریکا در افغانستان سبب به‌وجود آمدن نظام کنونی شد، اما سیاست‌های اشتباه امریکا در کنار اشتباهات سیاست‌مداران افغانستان سبب ادامۀ جنگ در کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، عباس فراسو، پژوهش‌گر دانشگاه دیکین در استرالیا می‌گوید که از فرصت‌های به‌وجود آمده پس از حملۀ یازدهم سپتمبر استفادۀ درست نشد.

حمله تروریستی به مرکز تجارت جهانی – ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱، شهر نیویورک - اسپوتنیک افغانستان
هجدهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتمبر
فردوس کاوش از دیگر آگاهان سیاسی به این باوراست که حضور امریکا در افغانستان پس از یازدهم سپتمبر با وجودی که سبب به میان آمدن یک نظام دموکراتیک شد، اما امریکا با عدم فشار لازم بر پاکستان و مصروف شدن در جنگ عراق مرتکب اشتباه در افغانستان شد.

بسم‌الله رنجبر، یکی دیگر از آگاهان سیاسی می‌گوید که پس از یازدهم سپتمبر صفحۀ جدیدی در تاریخ افغانستان به میان آمد و در افغانستان نظم نوین شکل گرفت، اما با حضور امریکا در افغانستان جنگ‌های نیابتی نیز در افغانستان شروع شده است.

شبکۀ القاعده* در یازدهم سپتمبر سال 2001 میلادی بر برج‌های دو قلوی، مرکز تجارت جهانی در شهر نیویارک و ساختمان پنتاگون مقر وزارت دفاع امریکا حمله کرد که این امر واکنش امریکا را در پی‌داشت و سبب شد که این کشور به منظور مبارزه با هراس‌افگنی وارد افغانستان شود که این مبارزه پس از 18 سال هنوز هم ادامه دارد.

*گروه تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала