جواد ظریف: تجاوزگران و اشغالگران باید هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند

© AP Photo / Brendan Smialowskiجواد ظریف: تجاوزگران و اشغالگران باید هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند
جواد ظریف: تجاوزگران و اشغالگران باید هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد، که تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند.
ظریف: از گفتگوها امریکا با طالبان خوشبین نیستیم - اسپوتنیک افغانستان
ظریف: از گفتگوها امریکا با طالبان خوشبین نیستیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که بیگانگان و تجاوزگران ممکن است از  وضعیت تازه در این کشور سوء استفاده کرده و دور جدیدی از کشتار و خونریزی در افغانستان به راه بیندازند.

ظریف افزود: از نظر ما تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک نمایند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه طرف های درگیر درخواست می کند که خویشتنداری پیشه کنند و از برادر کشی دست برداشته و تارسیدن به یک توافق آتش بس دایم و آشتی ملی از ریختن خون بی گناهان و افراد غیر نظامی  به طور جدی خودداری کنند.

وزیر امور خارجه ایران در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت افغانستان و تاکید بر ضرورت مالکیت و هدایت هر روند صلح توسط آحاد مردم افغانستان، آمادگی دارد در یک ابتکار منطقه ای در کنار همسایگان، دولت و همه گروههای افغانستانی در جهت جلوگیری از ریخته شدن خون بی گناهان و برای تسهیل در نیل به یک توافق پایدار با همه طرف های درگیر در افغانستان مشورت و مذاکره نماید و از هیچ کوشش صادقانه و بی طرفانه ای در این راستا دریغ نخواهد نکرد.

یادآوری می کنیم، که پس از ده دور گفت و گو میان نمایندگان گروه طالبان و زلمی خلیلزاد فرستاد ویژه امریکا برای صلح افغانستان، دونالد ترام رئیس جمهور امریکا مذاکره با طالبان را لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала