آیا امریکا یک قدرت «روبه زوال» است؟

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس موسسه مطالعات استراتژیک ایالات متحده، امریکا را« یک قدرت روبه زوال» نامید

به گزارش اسپوتنیک، عظیم ابراهیم، کارمند انستیتوت مطالعات استراتژیک ارتش امریکا، ایالات متحده را به عنوان یک قدرت «روبه زوال» عنوان نموده می گوید با به قدرت رسیدن رئیس جمهور ترامپ، امریکا جاه طلبی های امپریالیستی خود را رها نموده و به یک «قدرت رو به زوال» مبدل شده که نمی تواند یک شریک قابل اطمینان برای سایر شرکای ناتو باشد.

 ابراهیم در مقاله خود برای روزنامه Foreign Policy  می نویسد: اتحادیه اروپا به دلیل ناتوانی امریکا و افزایش قدرت نظامی روسیه به فکر ایجاد ارتش خود شده است. وی می گوید که هواداران ترامپ برعکس دموکرات ها روسیه را دوست و متحد بزرگتر امریکایی ها می دانند.

 کارشناس می گوید: "ترامپ با ورود به کاخ سفید، دیدگاه خود را نسبت به یک دنیای جدید نشان داد، دراین جهان جدید واشنگتن دیگر (ژاندارم جهان) نیست و نقش ناتو نیز تضعییف شده است".

ایجاد دیوارهای استنادی برای کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد دیوارهای استنادی برای کاخ سفید

وی در ادامه می افزاید: "رهبران اتحادیه اروپا در حال حاضر در مورد چگونگی سناریویی فکر می کنند که باید در آن با امپراطوری احیا شده در شرق و یک ابرقدرت روبه زوال و در عین حال غیر دوستانه غرب؛  مقابله کنند. در چنین شرایطی، ممکن است یک ارتش واقعی اروپایی برای اولین بار به وجود بیاید. "

به گفته وی، در "دنیای پس از امریكا" اروپا استقلال سیاسی از ایالات متحده به دست میآورد، و رهبران قدرتهای پیشرو اروپایی - فرانسه و آلمان با تحقق واقعیت جدید، نیروی مسلح قاره‌ای را ایجاد خواهند کرد.

"وی می گوید "یک بخش سنتی تقسم نقش ها وجود دارد. فرانسه عضله است و آلمان پول. اتحاد این دو به طور جدی قوانین بازی را تغییر می دهد. "

 با این حال ، به نظر وی، صحبت کردن در مورد ایجاد یک ارتش متحد به عنوان یک آینده واقعی تا هنوز خیلی زود است، زیرا همه 28 کشور اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تصمیم در مورد جنگ یا صلح را نمی گیرند.

 

 این کارشناس معتقد است: "در این صورت اختلافات بین دولتی اجتناب ناپذیر در مورد عملیات به وجود خواهد آمد: هر کشوری می خواهد از خدمت سربازان خود در خط مقدم جلوگیری کند و هر کشوری تلاش خواهد کرد از راه دور پشتیبانی فنی را ارائه دهد." وی می گوید: "در هر حالت نمایندگان امپراتوری امریکا نباید راحت باشند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала