پنتاگون: روسیه برای ظرفیت فضایی امریکا تهدید است

© Photo / ESA/NASA - L.Parmitanoپنتاگون: روسیه برای ظرفیت فضایی امریکا تهدید است
پنتاگون: روسیه برای ظرفیت فضایی امریکا تهدید است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد ارتش مشترک امریکا گفت، که روسیه تهدیدی واقعی برای نیروهای امریکایی مستقر در فضا است.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک امریکا گفت: روسیه تهدیدی واقعی برای نیروهای امریکایی مستقر در فضا است، که به نوبه خود تهدیدی برای منافع تجاری و نظامی ایالات متحده به شمار می رود.

آمادگی روسیه و امریکا برای جنگ فضایی - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی روسیه و امریکا برای جنگ فضایی

دانفورد گفت:- "در دهه 1990 ، هنگامی كه ما نیروهای قابل توجهی را در فضای بیرونی مستقر كردیم، این ایده را گرفتیم كه در فضای بیرونی رقیبی نخواهیم داشت. امروز رقابت در فضای بیرونی رواج یافته است".

به گفته وی، رقیبان ایالات متحده در این زمینه عبارتند، از روسیه ، چین و همچنین کوریای شمالی و ایران که پتانسیل کافی دارند.

در آخر سخنانش این جنرال امریکایی گفت:- "تهدید واقعی برای دارایی های ایالات متحده مستقر در فضا وجود دارد. از این نظر، یک تهدید واقعی برای منافع تجاری و نظامی ما وجود دارد، که به فضا بستگی دارد و با آن در ارتباط ناگسستنی است".

یادآوری می کنیم، که پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در مراسمی به مناسبت آغاز رسمی فرماندهی فضایی ایالات متحده ، فضا را منطقه بعدی عملیات نظامی نامیده بود. او گفته بود، که هدف این فرمان اطمینان از تسلط واشنگتن در فضا خواهد بود.

در واکنش به آن مقام های روسیه گفتند، که ایالات متحده پیش شرط هایی برای نظامی سازی فضای بیرونی با اهداف خود برای استفاده از فضا برای اهداف نظامی ایجاد می كند و مسكو مجبور است در پاسخ همانند به این تهدیدات احتمالی امریکا بدهد.

در حال حاضر، معاهدات بین المللی تنها جا به جایی جنگ افزارهای کشتار جمعی در فضای بیرونی را ممنوع می کند. با این حال، تاکنون هیچ کشوری رسما با وجود دسترسی به فناوری فضایی هیچ جنگ افزاری را در فضا جا به جا نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала