کشف عامل جدیدی که نشانه قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی نشان می‌دهد

© Fotolia / Bits and Splitsکشف عامل جدیدی که نشانه قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی نشان می‌دهد
کشف عامل جدیدی که نشانه قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی نشان می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پس از انجام تحقیقات دریافتند که اضافه وزن آقایان در سنین نوجوانی، احتمال حمله قلبی از 65 سالگی را افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مریا آبرگ، دانشمند دانشگاه یوتبری سویدن می‌گوید: به‌طور مثال افزاش شاخص توده بدنی (BMI) از 27.5 به 29.9 کیلوگرام در هر متر مربع با افزایش 2.64 برابری و افزایش (BMI) از 30 به 34.9 کیلوگرام در هر متر مربع با افزاش 3.05 برابری احتمال حمله قلبی همراه است.

دانشمندان علت نو سکته قلبی و سکته مغزی نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان علت نو سکته قلبی و سکته مغزی نام بردند

بر اساس تحقیقات که انجام شده، تقریباً 1.7 میلیون نوجوان متولد بین سال‌های 1950 و 1987 که با گذراندن معاینه طبی در 18 سالگی در خدمت سربازی اجباری ثبت نام کرده اند، در مطالعه حاضر شرکت کردند. پس از آن این مردان از سال 1996 تا 2016 مورد بررسی قرار گرفتند که طی آن 22.4 هزار حمله قلبی ثبت شد. نتایج نشان می‌دهد که به طور متوسط حمله قلب در سن 50 سالگی رخ داده است.

خانم آبرگ می‌گوید نتیجه گیری ما در مورد رابطه BMI در نوجوانان و حمله قلبی در بزرگسالی، و یافته‌های قبلی در مورد نارسایی قلبی را تایید می‌کند.

وی اضافه کرد از آنجا كه شيوع اضافه وزن و چاقی در بين جوانان همچنان رو به افزايش است، در آينده ممكن است شاهد ميزان بالاتری از حملات قلبی و سكته مغزی باشیم. به همین دلیل، والدین، مدارس و سیاستمداران برای متوقف کردن بیماری همه گیر چاقی در بین کودکان و جوانان باید به اقدامات فوری دست بزنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала