استقبال مسکو ازطرح احتمالی تعویق انتخابات و ایجاد حکومت موقت در افغانستان

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال مسکو ازطرح احتمالی تعویق انتخابات و ایجاد حکومت موقت در افغانستان
استقبال مسکو ازطرح احتمالی تعویق انتخابات و ایجاد حکومت موقت در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در مورد حمایت مسکو از به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و ایجاد یک حکومت انتقالی صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسایی وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه (3 سپتامبر) در جمع خبرنگاران در مسکو گفت، کشورش از توافق احتمالی  در مورد تعویق انتخابات و تشکیل حکومت موقت میان ایالات متحده امریکا و گروه طالبان در افغانستان حمایت خواهد نمود.

کابلوف گفت، شایعات و اشاره های جدی در مورد عدم برگزاری انتخابات به طور کنونی و ایجاد حکومت در افغانستان موجود است و اکنون صحبت ها دراین خصوص ادامه دارد .

نماینده رئیس جمهور روسیه گفت: کشورش از همه اقداماتی که در جهت حل و فصل صلح آمیز اوضاع افغانستان روی دست گرفته شود، حمایت نموده و پاسخ مثبت ابراز می دارد.

وی همزمان خاطر نشان ساخت که در شرایط کنونی، نباید روی این مسأله تمرکز کرد که چه کسانی از عدم برگزاری انتخابات و ایجاد دولت موقت حمایت می کند و چه کسانی برعکس.

 دیدار غنی و خلیل‌زاد در ارگ برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
متن توافق‌ امریکا-طالبان به دولت افغانستان ارائه شد

کابلوف گفت: اگر دو جناح اصلی جنگ افغانستان، امریکایی ها و دولت کابل ازاین ایده استقبال نمایند و طالبان نیز توافق کند، پس راه برای روند صلح در افغانستان باز خواهد شد. انتخابات ودیگر مسایل بعدا حل خواهد شد.

 گفتنیست که پیش ازاین زلمی خلیلزاد، نماینده ويژه امریکا در امور صلح افغانستان در گفتگو با طلوع نیوزگفت که در توافقنامه صلح با گروه طالبان روی چهار مساله در اصول به توافق رسیده اند.

وی اظهار داشت: مساله اول مورد توافق این است که از مناطق تحت کنترل طالبان نباید خطری متوجه امریکا و هم پیمانان این کشور شود. همچنین نکته دیگری که بر آن توافق شده این است که کاهش و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وابسته به شرایط است.

خلیلزاد افزود: سومین و چهارمین مساله ای که روی آن در اصول با طالبان توافق شده «مذاکرات بین الافغانی» و «آتش بس دائمی» می باشد.

نماینده ويژه امریکا در امور صلح افغانستان درباره حملات اخیر گروه طالبان بیان داشت: طالبان را به کاهش خشونت ترغیب کرده ایم اما باید بگویم که ما هنوز با طالبان در باره کاهش و ختم جنگ به توافق نرسیده ایم.

ایالات متحده امریکا از ماه جولای سال 2018 به این سو با نمایندگان طالبان مذاکرات مستقیم را در مورد یک راه حل سیاسی منازعه که نزدیک  به 18 سال ادامه دارد، انجام می دهد.

هدف این مذاکرات قبل از همه خروج سربازان خارجی است و نیز  تضمین از سوی طالبان که افغانستان به پناهگاه امن برای تروریست ها تبدیل نشود. این مذاکرات قرار است به مذاکرات صلح بین الافغانی منجر شود.

تا به حال طالبان از گفتگو های مستقیم با حکومت در کابل خودداری کرده اند و آن را دست نشانده غرب می بینند. قرار است مساله یک آتش بس نیز مطرح شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала