صدور نخستین محموله انگور افغانستان از طریق بندر چابهار به هند

© Photo / وزارت زراعت، آبیاری و مالداریانگور افغانستان
انگور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین بسته یخچالی انگور افغانستان از طریق بندر چابهار به کشور هندستان صادر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایران از صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از طریق بندر چابهار به هندوستان خبر داده است.

بندر چابهار فرصت طلایی توسعه تجارت بین افغانستان، ایران و هند  - اسپوتنیک افغانستان
بندر چابهار فرصت طلایی توسعه تجارت بین افغانستان، ایران و هند

بهروز آقایی گفته است که اولین محموله کالای یخچالی حامل انگور ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار به بندر ناواشیوای هندوستان صادر شد.
وی با بیان این که سایت اصلی کانتینر یخچالی بندر چابهار با ظرفیت  ۱۵۰ دستگاه کانتینر برای تخلیه و بارگیری کالاهای سردخانه ای در دست احداث است اظهار کرد: در شرایط فعلی بندر شهید بهشتی چابهار جهت نگهداری کانتینر حامل محموله های سردخانه ای به سایت یخچالی موقت مجهز شده است و امکان نگهداری ۱۶۰ دستگاه کانتینر یخچالی در این بندر وجود دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین اولین بخش از کانتینرهای خالی جهت محموله های صادراتی ایران و کالاهای ترانزیتی سایر کشورها از قبیل افغانستان، با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.
آقایی با بیان این که در آینده نزدیک بندر شهید بهشتی قطب صادرات و ترانزیت کالاهای کانتینری محور شرق می شود گفت: موقعیت جغرافیایی ممتاز و زیرساخت های مناسب بندر چابهار و برقرار شدن سرویس منظم خطوط کشتیرانی کانتینری از جمله مزیت هایی است که مبادلات کالاهای عمومی و یخچالی ترانزیتی از طریق این بندر را افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد: همچنین تعرفه های رقابتی نسبت به سایر بنادر و مزیت هایی برای صادرات کالاهای ایرانی یا محموله های ترانزیتی، به ویژه کالاهای افغانستان به مقصد هندوستان از طریق بندر چابهار ایجاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала