روسیه: برخی کشور ها از داعش برای رسیدن به اهداف شان در افغانستان حمایت می کنند

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: برخی کشور ها از داعش برای رسیدن به اهداف شان در افغانستان حمایت می کنند
روسیه: برخی کشور ها از داعش برای رسیدن به اهداف شان در افغانستان حمایت می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با مقامات قطر، گفته‌است که برخی کشورهای عربی از داعش در شمال افغانستان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در تماس تلفونی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی؛ معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در مورد صلح و وضعیت امنیتی افغانستان رایزنی کرده‌است.

وزارت امور خارجه روسیه، روز گذشته (8 سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفت که در این گفتگو علاوه بر روابط دوجانبه مسکو- دوحه روی پروسه صلح افغانستان و نیز فعالیت‌های داعش در شمال افغانستان بحث شده‌است.

آقای لاوروف حضور و فعالیت گروه داعش در شمال افغانستان را نگران‌کننده خوانده و تاکید کرده‌است که مبارزه با هراس‌افکنی باید به‌صورت هماهنگ پیش برود.

او گفته‌است که برخی کشورهای غربی تلاش دارند که از داعش در شمال افغانستان برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. او از کشور مشخصی نام نبرده‌است.

روسیه پیش از این نیز از افزایش جنگجویان گروه داعش در افغانستان و به‌خصوص در شمال این کشور ابراز نگرانی کرده‌بود.

ولادیمیر ورونونکو، معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه (۵ سنبله) در نشستی در مورد تهدیدهای داعش در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که هم‌اکنون در حدود ۴ هزار جنگجوی داعش در افغانستان فعالیت دارند.

روسیه از نفوذ داعش در آسیای میانه و افزایش تهدیدات این گروه علیه قلمرو نفوذ آن کشور نگران است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала