اردوغان طیارات جنگی مدرن سو-57 می خرد

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر طیارات جنگی مدرن سو-57
طیارات جنگی مدرن سو-57  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب اردوغان در مورد امکان تحویل طیارات شکاری سو-57 به ترکیه خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی به خبرنگاران گفت که مذاکرات بین انقره و مسکو جریان دارد و ادامه خواهند یافت. پس از MAKS-2019 ، نمایندگان وزارت دفاع ما که در آنجا کار می کنند در روسیه باقی ماندند. ما با قرار دادن وام و شرایط تولید مشترک خود روی میز عمل خواهیم کرد.

پوتین به اردوغان: هلیکوپتر بخر، یک لیموزین جایزه بگیر - اسپوتنیک افغانستان
پوتین به اردوغان: یک هلیکوپتر بخر، یک لیموزین جایزه بگیر

وی افزود: اگر واشنگتن موضع خود را درباره عرضه طیارات جنگی F-35 به ترکیه تغییر ندهد ، انقره به دنبال راهی برای خروج از این وضعیت خواهد شد'.

قابل ذکراست که روز سه شنبه گذشته، روسای جمهور روسیه و ترکیه از نمایشگاه بین المللی هوائی MAKS-2019 بازدید کردند. در جریان بازدید از نمایشگاه، اردوغان به هواپیماهای Su-35 و Su-57 علاقهمندی خود را نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه از ولادیمیر پوتین پرسید که آیا Su-57 در حال پرواز است و آیا می توان آن را خریداری کرد. رهبر روسیه به هر دو سؤال پاسخ مثبت داد.

خرید جدیدترین سیستم های دفاع هوا روسی ، بین ترکیه و ایالات متحده سروصدا بین المللی را برانگیخت: ایالات متحده خواستار انصراف از این توافق نامه و در عوض به دست آوردن سیستم های پاتریوت خود شد. در صورت امتناع ، واشنگتن انقره را به تأخیر انداختن و حتی لغو فروش آخرین طیارات اف -35 تهدید نمود، اما ترکیه از دادن امتیاز خودداری کرد. از آن به بعد مشارکت ترکیه در برنامه F-35 محدود شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала