بیش از پنج میلیون افغانی، جریمه‌ی نقدی بخاطر قطع درختان سرک میدان هوایی

© Photo / شاروالی کابلدرختان قطع‌شده توسط یک شرکت امنیتی در مسیر سرک میدان هوایی کابل
درختان قطع‌شده توسط یک شرکت امنیتی در مسیر سرک میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاروالی کابل اعلام کرده است که شرکت امنیتی که بدون هماهنگی با شاروالی کابل بخاطر نصب وسایل امنیتی درختان مسیر سرک میدان هوایی کابل را قطع نموده بود، به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۵.۷۶ میلیون افغانی، مکلف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شاروالی کابل با نشر یک خبرنامه از تشکیل جلسه اضطراری کمیسیون رسیده‌گی به تخلفات شهری بخاطر قطع درختان مسیر سرک میدان هوایی کابل، نوشته است: "تحت ریاست پوهنیار احمد ذکی سرفراز شاروالی کابل امروز ۷ سنبله ۱۳۹۸، جلسه اضطراری بخاطر پیگیری تخلف شرکت امنیتی که بدون هماهنگی شاروالی کابل بخاطر نصب وسایل امنیتی خویش به قطع کردن ۲۴ اصله درخت مسیرسرک میدان هوایی دست زده بود، با اشتراک نمایندگان ادارات مختلف سکتور شهری و عدلی در مقر شاروالی کابل تدویر یافت.

کمیسیون بعد از بحث و ارزیابی همه جانبه به اتفاق آرا تصمیم اتخاذ نمود که شرکت متخلف خلاف فقره پنجم ماده شانزدهم قانون شهرسازی و مسکن عمل نموده است و درنتیجه کمیسیون، متخلف را براساس فقره پنجم ماده هجده قانون شهر سازی و مسکن مکلف به پرداخت مبلغ ۵.۷۶ میلیون افغانی جریمه نقدی با در نظرداشت محاسبۀ مصرف اعاده ساحه به حالت اولی نمودند".

در خبرنامه آمده است که شاروالی کابل همزمان مانع پیشرفت کار شرکت متخلف شده و همچنان اتاق کانکس مربوط آنها را نیز از ساحه برداشته و ضبط کرده است و اکنون ساحه تحت کنترول می‌باشد و الی پرداخت حق شاروالی کابل، این اداره موضوع را با ارگان‌های عدلی و قضایی پیگیری می‌کند.

 در روزهای اخیر تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان می‌داد شماری از درختان در مسیر جاده فرودگاه کابل توسط افراد ناشناسی قطع گردیده‌اند. این کار با واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

شهر کابل به شدت با کمبود فضای سبز روبه‌رو است. به همین دلیل و پس از قطع درختان در این شهر، بسیاری از باشنده‌گان کابل و کاربران شبکه‌های اجتماعی از این موضوع انتقاد کردند.

نثار احمد بهاوی، سفیر محیط زیست کشور در واکنش به این اقدام شرکت امنیتی تحت نام "لطفاً درختان را قطع نکنید"، از این طرح شرکت مذکور انتقاد نموده، نوشته است: "نگاره‌هایی بین شبکه‌های اجتماعی پخش شده که گویا به دلیل مشکلات کامره‌های امنیتی، درختان کنار جاده‌ها باید قطع شود. نمی‌دانم این طرح چیست و چگونه عمل می‌کند، اما همین‌قدر می‌دانم که بدون داشتن محیط زیست امن و سالم، تا چندسال آینده زندگی بشر و موجودات زنده با خطر جدی روبه‌رو خواهد شد. طرح‌های ما نباید با چیزی به نام تضاد منافع مواجه شود. این درخت‌ها سال‌ها پرورش داده شده و سال‌ها روی آن زحمت کشیده شده است. به حیث سفیر محیط زیست از مسوولان محترم جدا تقاضا دارم که یک‌بار دیگر روی طرح‌شان غور کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала