روزنامه نگار روس بازداشت شده در اوکراین از زندان رها شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر روزنامه نگار روسی بازداشت شده در اوکراین، آزاد شد
روزنامه نگار روسی بازداشت شده در اوکراین، آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریل ویشینسکی رئیس پورتال ریانووستی که سال گذشته نظر به اتهام های دروغین در اوکراین زندانی شده بود، امروز از زندان رها شد.

 

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه ایستناف اوکراین، کریل ویشینسکی، رئیس بخش ریانووستی اوکراین را که سال گذشته در آن کشور بازداشت شد بود امروز با تعهد شخصی از زندان رها کرد.  

روزنامه نگار روس متعهد شده است که در صورت درخواست بازپرس فورا به دادگاه مراجعه کند. وی همچنین از برقراری تماس با شاهدان و تغییرمحل سکونت خود اجتناب ورزد.

ویشینسکی در ویدئویی در یوتوب گفت: من هنوز در مورد برنامه های خاص تصمیمی نگرفته ام ، هدف و برنامه اصلی من اکنون شرکت در محاکمه است.

این روزنامه نگار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه او پس از آزادی به کجا خواهد رفت و با او چه کسی ملاقات خواهد کرد گفت: برای شروع دوست دارم در ابتدا به خیابان بروم.

مارگریتا سیمونیان سردبیر «آژانس بین المللی روسیا سیگودنیا»  و کانال تلویزیونی راشا تودی از آزادی کیریل ویشینسکی استقبال نمود.

به گفته دیمیتری کیسلیوف ، مدیر کل آژانس «روسیه امروز» ، تصمیم برای آزادی رئیس ریانوووستی بخش خبری اوکراین "ماهیت سیاسی پرونده بازداشت" وی را تأئید می کند

یادآوری می کنیم که، ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه می سال 2018 به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала