حاصلات خربوزه امسال در بادغیس دوبرابر افزایش یافته است

© Photo / mail.gov.af حاصلات خربوزه امسال در بادغیس دوبرابر افزایش یافته است
 حاصلات خربوزه امسال در بادغیس دوبرابر افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان ریاست زراعت ولایت بادغیس می گویند که امسال حاصلات خربوزه در این ولایت نستب به سال گذشته دوبرابر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، به گفته این مسئولان، رفع خشک سالی ، نبود آفات طبیعی دلیل افزایش حاصلات خربوزه و تربوز در این ولایت بوده است.

40 میلیون دالر درآمد طالبان از پسته بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
40 میلیون دالر درآمد طالبان از پسته بادغیس

عبدالحلیم ساجد، سرپرست ریاست زارعت و آب‌یاری بادغیس اما نبود بازار فروش و نبود سردخانه برای نگهداری این فرآورده‌های کشاورزی را از مشکلات جدی می‌خواند: «در حال حاضر در قسمت انتقال و ذخیره خربزه در بادغیس مشکلات وجود دارد و در این قسمت کار خاصی صورت نگرفته است. به علت این‌که تعداد زیادی از مردم از ولسوالی‌ها به مرکز بیجا شده‌اند تقاضای زیاد برای خرید خربوزه در شهر قلعه‌نو وجود دارد.»

امسال بیش از 32 هزار هکتار زمین در ولایت بادغیس تربوز، و خربوزه کشت شده است. شماری از کشاورزان در این ولایت می گویند که امسال میزان تولیدات شان افزایش یافته است اما بازار فروش وجود ندارد.

مسعود، یکی از این کشاورزان در بادغیس گفت: «باید سردخانه ساخته شود تا محصولات خربوزۀ ما ذخیره شود و می‌خواهیم که این خربوزه به ولایت‌ها و حتی به کشورهای همسایه صادر شود.»

محمد ابراهیم، کشاورز دیگر در بادغیس نیز بیان داشت:«امسال برداشت خربوزه بسیار خوب است، اما ارزان است و چیزی به ما نمی‌ماند.»

در همین حال شماری از باشنده گان ولایت بادغیس خواهان توجه دولت به کشاورزان استند، آنان می گویند که کشاروزان در اوضاع دشواری قرار دارند اگر حمایت نشوند از سوی به جای فایده، زیاد خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала