عبدالسلام ضعیف: به توافق نهایی با امریکا نزدیک شدیم

© Sputnik / Pouyaمولوی عبدالسلام ضعیف، سفیر اسبق طالبان در پاکستان
مولوی عبدالسلام ضعیف، سفیر اسبق طالبان در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پیشین طالبان در پاکستان، عبدالسلام ضعیف می گوید که توافق میان طالبان و امریکا تا چند روز دیگر نهایی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، این مقام پیشین طالبان می گوید که به نماینده گی از گروه طالبان ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه، تفاهم‌نامه با امریکا را امضا خواهد کرد.

 هشدار طالبان از حضور استخباراتی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار طالبان از حضور استخباراتی امریکا در افغانستان

آقای ضعیف می افزاید که در متن این تفاهم‌نامه آمده است که پس از توافق صلح، طالبان با گروه‌های هراس افگن ارتباط نخواهند داشت. روز گذشته نهمین دور گفتگوها میان نماینده گان امریکا و طالبان در دوحعه قطر آغاز شد.

ملا عبدالسلام ضعیف، می‌گوید که دو طرف دربارۀ خروج کامل نیروهای خارجی در پانزده تا بیست و چهار ماه و نیز تضمین برای جلوگیری از فعالیت‌های هراس‌افگنانه به توافق کامل دست یافته‌اند: «اگر قرار باشد که پس از یک توافق صلح نیز نیروهای خارجی و امریکایی در افغانستان باشند، این در مغایرت با تفاهم است و آنان به توافق با ما پشت خواهند کرد.»

آقای ضعیف اضافه می کند که کشورهای روسیه، چین، پاکستان از سوی طالبان تضمین کننده گان تفاهم نامه صلح خواهند بود.

از سویی هم، این عضو گروۀ طالبان وجود اختلاف‌ها را میان طالبان می‌پذیرد: «قرار است در حدود یک هفته پس از رسیدن به یک توافق صلح میان نماینده‌گان امریکا و طالبان، مذاکرات میان افغانان آغاز شود و در آن دربارۀ آیندۀ افغانستان بحث شود.»

در همین حال، جنرال جک کن، جنرال متقاعد امریکایی گفته است که امریکا پذیرفته است تا نیروهایش را تا پانزده ماه دیگر از افغانستان خارج کند.

حکومت افغانستان نیز می گویند که فهرست اعضای هئیت گفتگو کننده حکومت آماده ساخته است و منتظر توافق میان امریکا و طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала