جدایی طلبان یمن از ایجاد دولت موقت در جنوب این کشور خبر دادند

© AP Photo / Hani Mohammedجدایی طلبان یمن از ایجاد دولت موقت در جنوب این کشور خبر دادند
جدایی طلبان یمن از ایجاد دولت موقت در جنوب این کشور خبر دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جدایی طلبان شورای یمن جنوبی پس از تصرف شهر عدن اعلام کرده اند که در جنوب این کشور دولت موقت می‌سازند.

به گزارش اسپوتنیک، نصیر الحباجی، عضو رهبری این جنبش با ذکر این خبر گفته است که شواری انتقالی جنوب یمن طرفدار "ایجاد دوباره دولت مستقل یمن جنوبی است".

وی خاطر نشان ساخت که قبلاً "یمن جنوبی یک کشور از خود پوره و در سطح جهان به رسمیت شناخته شده بود".

رهبر جدایی طلبان یمن پیشنهاد مصالحه در ریاض را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
رهبر جدایی طلبان یمن پیشنهاد مصالحه در ریاض را پذیرفت

الحباجی گفت: "استقلال یمن جنوبی کسب خواهد شد، ما به او نزدیک شده ایم. این به نفع جنوب یمن و همچنان برقراری صلح در یمن، خواهد بود. علاوه بر این، این به نفع ثبات در منطقه، امنیت ملی کشورهای عربی، که ثبات شان با منطقه تنگه‌ی باب المندب و عدن ارتباط دارد، می‌باشد".

به گفته این سیاستمدار یمنی، "در قدم‌های بعدی جنوب یمن توسط دولت موقت اداره خواهد شد".

جدایی طلبان یمنی در ماه می سال ۲۰۱۷ شورای انتقال یمن جنوبی را ایجاد کردند. رهبر این جنبش عیدروس الزبیدی، والی ولایت عدن که توسط رئیس جمهور این کشور برکنار شده بود، می‌باشد. براساس گزارش رسانه‌های محلی، امکان دارد که امارات متحده عربی به جدایی طلبان کمک نموده از آنها حمایت کند.

قابل ذکر است که به تاریخ ۷ اگست در شهر عدن میان نیروهای حکومتی و جدایی طلبان یمنی درگیری آغاز شد. نیروهای مسلح جدایی طلبان روز شنبه پایگاه‌های نظامی، ساختمان‌های دوایر دولتی و کاخ ریاست‌جمهوری معاشیق در عدن را تصرف کردند که در نتیجه درگیری‌ها ۴۰ تن کشته و حدود ۲۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

مشاور وزیر اطلاعات یمن اعلام کرده است که حکومت به رسمیت شناخته شده یمن به دلیل اقدامات جدایی طلبانی که عدن را تصرف کرده اند، فرمان داده است تا فعالیت میدان هوایی در عدن متوقف و تمام پروازها به میدان هوایی شهر سیئون منتقل شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала