در سایۀ تحریم‌ها؛ تجربۀ تجاری یک شرکت ایرانی در روسیه

© Fotolia / Mrallenمرض مزمن صنایع داروسازی
مرض مزمن صنایع داروسازی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شرایط تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران موانع مختلفی برای تجارت بین شرکتهای ایرانی با شرکتهای خارجی بوجود آمده است. اسپوتنیک در گفتگو با یک شرکت داروسازی ایرانی سوالهایی در مورد روند تجارت دوجانبه را مطرح کرد.

دکتر حجت الله ذبیحی، رییس شرکت داروسازی دانش‌بنیان دارو و درمان سلفچگان و رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروی دام‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران که در زمینه تولیدات داروهای دامی و انسانی فعالیت می‌کند به اسپوتنیک گفت که تحریمهای سال اخیر آمریکا علیه ایران هیچ تاثیری در تجارت با روسیه نداشته است.

این شرکت ایرانی با دو شرکت روسی همکاری می‌کند که تقریباِّ دو سال پیش به ثبت داروهای خود پرداختند. دکتر ذبیحی می‌گوید که همکاری بخوبی پیش می‌رود ولی عمدتا دارو یک مقدار کار سخت است ولی در حال حاضر می‌شود گفت که از شرکتهای پیشرو در این زمینه هستیم.

به گفته دکتر ذبیحی بازار روسیه بیشتر به داروهای ضدزخم، داروهای هایتک، داروهایی که در روسیه تولید نمی‌شود مثل زخم بستر و زخم دیابت که ما برای اولین بار در دنیا با منشاءگیاهی تولید کردیم علاقه نشان می‌دهد.

او در ادامه گفت که شرکتهای روسی خیلی سخت تجارت می‌کنند. اگر ما بتوانیم با شرکتهای روسی به ثبت دارو در روسیه سرعت بخشیم این هم به نفع روسیه، هم به نفع ایران خواهد بود.

دکتر ذبیحی در ادامه افزود که اولویت شرکت داروسازی این است که محصولی را تولید کند که از نوع اروپایی و آمریکایی بهتر باشد و قیمتش یک دهم آنها باشد چون آنها می‌توانند کشت مواد را خودشان انجام بدهند:

"محصولات ما گیاهی است و کیفیت و سرعت درمانشان خیلی بالا است، به هیچ عنوان اثرات منفی ندارند و باعث بیماری دیگری در بدن انسان نمی‌شوند. حدود 40 گیاه در داروهای ما به کار رفته است و بعضی از آن گیاه‌ها فقط در ایران وجود دارند مثل باریجه، آنقوزه، زعفران، زیره".

او با تاکید بر اینکه  تحریمهای سال‌های اخیر آمریکا علیه ایران خیلی در تجارت شرکت‌شان تاثیر نگذاشته است، افزود:

"ما برای اینکه بتوانیم کارمان را پیش ببریم در چند کشور پایگاه زدیم. محصولاتی با نام کشورهای مختلف تولید می‌کنیم."

به قول دکتر ذبیحی آنها در انجام پرداختها مشکلی ندارند زیرا آنها سعی می‌کنند کالا در مقابل کالا بگیرند که مشکل مالی پیش نیاد:

"ما دارو می‌دهیم و چوب، تخته، عدس یا نیشکر می‌گیریم. هیچ مشکلی نداریم."

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام دور جدید تحریمها علیه ایران را اعمال کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала