جنگ روسیه و امریکا در بحر؛ کدام یکی برنده خواهند شد؟

© AFP 2023 / Velko Angelovجنگ روسیه و امریکا در بحر؛ کدام یکی برنده خواهند شد؟
جنگ روسیه و امریکا در بحر؛ کدام یکی برنده خواهند شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اوضاع در جهان همچنان متشنج است و تهدید درگیری میان روسیه و جهان به طور مثال در بحیره سیاه واقعی می‌باشد – لایل گولدستاین، کارشناس امریکایی نیروهای بحری.

به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس نیروهای بحری در مقاله‌ای که در نشریه نشنل انترست نوشته، حدس زده است که کدام کشور در صورت جنگ بین امریکا و روسیه در بحر، برنده خواهد شد.

گولدستاین خاطر نشان ساخته است که واشنگتن با برگزاری تمرینات نظامی اوکراین – ناتو در بحیره سیاه، به تشدید وضعیت و بالابردن سطح تشنج با مسکو ادامه می‌دهد.

کشتی روسی، نظارت بر کشتی جنگی امریکایی در بحیره سیاه را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
کشتی روسی، نظارت بر کشتی جنگی امریکایی در بحیره سیاه را آغاز کرد

در ماه جولای مانورهای نظامی Sea Breeze – 2019 با اشتراک نیروهای ۱۹ کشور ناتو در بحیره سیاه، برگزار شد.

به باور گولدستاین، از دوران جنگ جهانی دوم در بحیره آزوف و بحیره سیاه هزاران ماین باقی مانده اند.

وی نوشته است: "در واشنگتن هنوز هم خطر انجام چنین مانورها را جدی نمی‌گیرند".

این کارشناس می‌گوید که جنگ میان امریکا و روسیه می‌تواند به دلیل غرق‌شدن اتفاقی یک کشتی ناتو در نتیجه انفجار ماین جاسازی‌شده از دوران جنگ جهانی دوم، آغاز شود.

براساس پیش‌بینی‌های گولدستاین، در نخستین ساعات روسیه تمام نیروهای ناتو واقع در بحیره سیاه را از بین می‌برد، لذا عدم حضور نیروهای امریکایی در بحیره سیاه برای شان مفید تمام خواهد شد، زیرا در صورت حضور شان، آنها نیز به زودی از سوی روسیه از بین می‌روند. با در نظرداشت کنوانسیون مونتره، کشتی‌های طیاره‌بر امریکایی نمی‌توانند از طریق تنگه‌های ترکی وارد آب‌های بحیره سیاه شوند.

به گفته وی، کشتی‌های تحت‌البحری روسی، سیستم‌های دفاع راکتی، کشتی‌های مجهز با راکت‌های دوربرد، راکت‌های فوق‌صوت ضد کشتی و همچنان مجتمع راکتی جدید "کینژال"، می‌توانند در طول چند ساعت تمام کشتی‌های دشمن را در بحیره سیاه از بین ببرند.

به گفته این کارشناس امریکایی، کشتی‌های طیاره‌بر نیروهای بحری امریکا که افتخار و مهم‌ترین قدرت این نیروها شمرده می‌شوند، دیگر توانایی رویارویی با تسلیحات امروزی را ندارد، لذا واشنگتن باید استراتیژی اش را تغییر دهد و طراحی و ساخت تسلیحات و کشتی‌های بدون سرنشین تحت‌البحری را توسعه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала