کشته شدن بیش از 100تن به اثر سیلاب‌ها در هند

© AFP 2023 / Stringer کشته شدن بیش از 100تن به اثر سیلاب‌ها در هند
 کشته شدن بیش از 100تن به اثر سیلاب‌ها در هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیلاب‌ها در 3 ایالت هند کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه 10 آگست به اثر باران‌های شدید که تبدیل به سلاب شده در 3 شهر هند بیش از 100نفر کشته و زخمی شده اند.
درگزارشات آمده است که در جنوب هند شهر کرالا به اثر بارشات قوی و سرازیر شدن آب‌ها به تعداد 51 نفر در این شهر کشته شده اند و بیش از 100 فامیل مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
مقامات زد حوادث طبیعی این کشور گفته اند که یکی از ایالت‌های غربی نیز برخی زیادی از خانه‌ها در ایالت ماهاراشترا به تعداد 29 تن کشته شده اند و 24 تن دیگر لادرک هستند.
یادآوری می‌کنیم که این سیلاب‌ها خسارترین در 10 سال اخیر گزارش داده شده است.
شایان ذکر است که چندی پیش بازش شدید سیل در ایالت آسام در شمال شرق هند جان دست کم 62 تن را گرفت و همچنان چندین تن دیگر ناپدید شدند.

تنها در جریان یک شابه روز در ایالت آسام هند، 12 تن در نتیجه سیل جان‌های خود را از دست داده بودند.
باران شدید از اوایل ماه جولای در این ایالت آغاز شده است که باعث بالا آمده رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شده است. در اوج سیل در منطقه بیش از 6 میلیون نفر زندگی می‌کردند. در حال حاضر میزان آب پایان آمده، اما 4.4 میلیون نفر در 24 منطقه از 33 ایالت در هند نیز در معرض خطر قرار دارند.

مقامات محلی ایالت آسام گزارش داده بودند که حدود 130 هزار نفر از مناطق سیل زده پس از انتقال به مناطق امن در اردوگاه‌های موقت اسکان داده شده اند و بیش از 150 هزار هکتاز زمین کشاورزی زیر آب شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала