همکاری امریکا و عربستان برای مقابله در بازار نفت با ایران

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری امریکا و عربستان برای مقابله نفتی با ایران
 همکاری امریکا و عربستان برای مقابله نفتی با ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و عربستان سعودی قصد دارند در بازار نفت با ایران مقابله کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ریک پری، وزیر انرژی ایالات متحده روز سه شنبه در واشنگتن با خالد الفلاح، وزیر نفت عربستان و ریما بنت بندر، شاهزاده سعودی دیدار و گفتگو کردند. در اطلاعیه وزارت انرژی آمریکا ضمن اعلام این مطلب آمده است که وزیران انرژِی دو کشور تعدادی از موضوعات از جمله ثبات بازارهای جهانی نفت، آغاز دوره ریاست عربستان در گروه بیست و ادامه همکاری عربستان سعودی و امریکا در زمینه های انرژِی و فناوری های نوین را مورد بحث قرار دادند.

در اطلاعیه منتشره خاطرنشان می شود پری و الفلاح تاکید کردند همکاری آمریکا و عربستان برای تأمین نفت در بازارهای جهانی و "جبران اختلالات مخصوصاً با توجه به اقدامات تجاوز کارانه ایران برای برهم زدن ثبات در بازارها" ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این طرفین همکاری برای تدوین استراتژی مشترک در زمینه انرژی از منابع تجدید پذیر انرژی گرفته تا صنعت انرژی اتمی غیر نظامی و حفاظت از تاسیسات حیاتی انرژی را مورد بحث قرار دادند.

آنها پیروی کشورهای خود در زمینه نوآوری در زمینه هایی همچون مغز مصنوعی و ارتباط میان انرژی و آب را مورد تاکید قرار دادند.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه تهران اعمال خواهد کرد و به دنبال آن وی قصد دارد دیگر کشورها نیز به تحریم ایران در خصوص خرید نفت تشویق کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала