طرح ترور مادورو توسط جان بولتون

© REUTERS / Miraflores Palace طرح ترور مادورو توسط جان بولتون
 طرح ترور مادورو توسط جان بولتون     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکلاس مادورو می گوید؛ اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد جان بولتون در سال 2018 نقشه ترور وی را طراحی کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا در سال 2018 نقشه ترور وی را طراحی کرده بود.

در اوگست 2018 مادورو در یک راهپیمایی بزرگ در کاراکاس پایتخت ونزوئلا شرکت کرده بود اما مقامات امنیتی ونزوئلا ناگهان مادورو را از آن راهپیمایی خارج کردند زیرا به نظر می آمد تلاشی در خلال آن در جریان بود تا به جان رئیس جمهور ونزوئلا سوء قصد شود.

مقامات ونزوئلا بعداً اعلام کردند چندین پهپاد ناشناس نزدیک جایگاه رئیس جمهور که قرار بود از همانجا برای راهپیمایان سخنرانی کند منفجر شدند. هیچ صدمه ای به رئیس جمهور ونزوئلا وارد نشد اما هفت نیروی نظامی این کشور زخمی شدند. در آن زمان مادورو مخالفان راستگرای ونزوئلا و همچنین دولت های امریکا و کلمبیا را مسئول این حمله خوانده بود.

نیکولاس مادورو - اسپوتنیک افغانستان
کودتا نظامی جدید علیه مادورو خنثی شد

این در حالی است که مادورو در مصاحبه اخیرش با مَکس بلومنتال خبرنگار امریکایی که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد گفت: «یک سال از تلاش برای ترور من گذشته است. من امروز می توانم بگویم اسنادی دارم که ثابت می کند آن تلاش برای ترور من به دستور جان بولتون انجام شد. همه اسناد و مدارک به جان بولتون منتهی می شود که طرز تفکری جنایی دارد و به قتل می اندیشد.

من در حال حاضر نمی توانم رئیس جمهور امریکا را متهم کنم اما دلایل مختلفی دارم که می توانم تحقیقات درباره فعالیت های جان بولتون را خواستار شوم».

پیش از این مادورو، گوایدو را عروسک خیمه شب بازی امریکا خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала