سفیر امریکا در روسیه استعفا کرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر امریکا در روسیه استعفا کرد
سفیر امریکا در روسیه استعفا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در مسکو با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشورش رسماً از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش اسپوتنیک،‌ روزنامه Salt Lake Tribune نوشت: «جان هانتسمن» سفیر امریکا در مسکو روز سه‌شنبه در نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کشورش رسماً از سمت خود استعفا کرد.

گفت و گوی ترامپ و پوتین درباره تغییر سفیر امریکا در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی ترامپ و پوتین درباره تغییر سفیر امریکا در مسکو

این دیپلمات امریکایی در نامه خود خطاب به رئیس جمهور امریکا نوشته است، که به‌منظور فراهم کردن زمان کافی برای انتخاب و تأیید جانشین خود، اقدام به استعفای زودهنگام کرده است.

این روزنامه همچنان کاپی از استعفا نامه جان هانتسمن را به نشر رسانده که نشان می دهد این نامه به تاریخ 5 اگوست نوشته شده است.

یادآوری می کنی، که تمایل جان هانتسمن برای ترک پست اش برای نخستین بار در ماه جون مشخص شد. در ماه نوامبر ، این دیپلمات به سرطان درجه یک مبتلا شد و وی زیر عمل جراحی قرار گرفت. اعتقاد بر این است که وی قصد دارد برای مقام فرماندار یوتا رقابت کند.

هانتسمن قبل از انتصاب خود در اکتبر سال 2017 در مسکو ، در هر دولت ریاست جمهوری کار می کرد و از دولت رونالد ریگان شروع می شد. در سال های 1992-1993 به عنوان سفیر ایالات متحده در سنگاپور خدمت کرد ، در سال 2005-2009 وی فرماندار یوتا بود، در سال های 2009-2011 - سفیر ایالات متحده در چین. در سال 2011 ، وی قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه اعلام کرد، اما پس از آن در پشتیبانی از میت رامنی صحبت کرد. در جریان انتخابات سال 2016، هانتسمن، دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد، اما در نهایت از نامزدی وی پشتیبانی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала