قصد جاپان برای ایجاد نیروی نظامی فضایی

© Photo / Roskosmos/Sergey Volkovقصد جاپان برای ایجاد نیروی نظامی فضایی
قصد جاپان برای ایجاد  نیروی نظامی فضایی    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت جاپان در نظر دارد نیروی نظامی فضایی خود را تا سال 2020 ایجاد کند. هدف از ایجاد این نیرو حفاظت از ماهواره‌ها در برابر اجرام خطرناکی است که دورا دور زمین در حال گردش اند .

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه جاپانی «یومیوری » از قصد دولت جاپان برای ایجاد نیروی نظامی فضایی تا سال2020  میلادی خبر داد و دلیل آن را حفظ رقابت با سایر کشورهایی عنوان کرد که به استفاده هرچه بیشتر از امکانات فضایی برای برآورده کرن اهداف نظامی خود روی آورده‌اند. 

این نیرو شامل 70 تن خواهد بود.

استیشن بین المللی فضائی - اسپوتنیک افغانستان
مصارف سفر توریستان در استیشن بین المللی فضایی

گفتنی است طرح ایجاد این واحد فضایی که در پایگاه هوایی شهر فوچو (Fuchu) واقع در غرب توکیو مستقر خواهد شد، در دسامبر 2018 ارائه شده است.

این در حالی است که دولت جاپان  هم‌اکنون نیز روی ساخت یک ردیاب زمینی -  فضایی کار می‌کند که مجهز به رادار فوق‌ العاده حساس و تلسکوپ نوری است و تا سال 2023 اجرایی خواهد شد.  

اصلی‌ترین وظیفه نیروی فضایی جاپان رصد زباله‌های فضایی و تهدید ناشی از ماهواره‌ های دیگر کشورها عنوان می‌شود.

این نیرو ها تجهیزات تلسکوپی و راداری را به صورت مشترک با وزارت علوم و آژانس اکتشافات فضایی و جهت راه اندازی عملیات‌های رصدخانه‌ای فراهم می‌کند.

هزاران تکه از اجرام فضایی، شامل ماهواره‌های قدیمی، راکت‌ها و سایر تجهیزات فضایی در حال گردش دور زمین‌اند و احتمال برخوردشان، ابزارهای ارتباطی و شناسایی را تهدید می‌کند.

قرار است جاپانی ها برای آموزش و کسب مهارت‌های لازم، از مستشاران امریکایی کمک بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала