روسیه سازمان ملل را به جعل محکوم کرد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه سازمان ملل را به جعل محکوم کرد
روسیه سازمان ملل را به جعل محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واسیلی نبنزیا نمانیده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، این سازمان را متهم به انتشار کردن گزارش ها نادرست در مورد آخرین حمله به استان ادلب سوریه می کند.

به گزارش اسپوتنیک، در جلسه شورای امنیت، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه، مارک لوکوک تاکید دارد، که بیش از 90 روز بمباران در سوریه، روسیه منجر به قتل عام در ادلب شده است.

 خواست سازمان ملل از مقامات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
خواست سازمان ملل از مقامات افغانستان

نبنزیا در پاسخ گفت که دیبر خانه سازمان ملل نباید گزارش ها نادرست تایید کند، آنچه را که در مورد حمله روسیه به بیمارستان ها گفته شده است، این دورغ بیش نیست.

این دیپلمات روسی می افزاید: " ما به تمسخر شورای امنیت و دیگر کشورها که روسیه را بخاطر (قربانیان غیرنظامی) مورد سرزنش قرار می دهند، عادت کردیم، هدف این همه تماس در ادلب برای همه ما آشکار است بخاطر یک آتش بس فوری، و حفاظت این شهر ودولت مشروع سوریه  است که تا در آینده از دست تروریست ها سقوط نکند".

پیش از این ، میشل باچل ، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفته بود که در نتیجه حملات هوایی هواپیماهای سوریه و متحدان اش، حداقل 103 غیرنظامی در 10 روز کشته شدند.

آنچه که در 5 جون معلوم شد، نیروهای هوایی روسیه دست کم 300 نفر از گروها جهادی در طی یک ماه اخیر کشته اند.

در تاریخ 22 جون ، وزارت دفاع روسیه طی یک  بیانیه ای اتهامات حمله غیرنظامیان  را رد کرد. که بعدا  Associated Press  از منابع محلی گزارش داد که ده ها تن غیر نظامی در نتیجه پشتیبانی هوایی روسیه، در سوریه گشته شده اند.

در تاریخ 21 جون گزارشی از حملات نیروهای سوریه و روسیه به شهر خان-شیخون- در جنوب ادلب خبر دادند که این منابع ادعا كردند كه بیش از 30 حمله هوایی و موشكی هدفمند (علیه گروه ستیزه جویان حیات تحریر الشام كه براساس جبهه النصره ایجاد شده بود) انجام شد.

جنگ داخلی در سوریه از بهار سال 2011 آغاز شد. شرکت کنندگان اصلی درگیری ها  نیروهای دولتی هستند که در سمت رئیس جمهور فعلی بشار اسد فعالیت می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала