صدور ویزای پاکستان برای اتباع افغانستان محدود شد

© Sputnik / Khaibar Akifiصدور ویزای پاکستان برای اتباع افغانستان محدود شد
صدور ویزای پاکستان برای اتباع افغانستان محدود شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده است تا زمانی که حکومت افغانستان علیه "باندهای که بیرون از سفارت برای دسترسی به خدمات این نهاد از مراجعین پول می‎گیرند" اقدام نکند، این سفارت برای شهروندان افغان ویزا صادر نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سفارت پاکستان در کابل با نشر اعلامیه اعلام کرد که صدور ویزا برای شهروندان افغانستان به استثنای بیماران، افراد مسن، زنان و بازرگانان، ممنوع شده است.
این سفارت گفته است تا زمانی که حکومت افغانستان علیه "باندهای که بیرون از سفارت برای دسترسی به خدمات این نهاد از مراجعین پول می‎گیرند" اقدام نکند، این سفارت برای شهروندان افغان ویزا صادر نخواهد کرد.

 دلیل ترس پاکستان از تشکیل یک دولت قوی در افغانستان مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
دلیل ترس پاکستان از تشکیل یک دولت قوی در افغانستان مشخص شد

گرفتن ویزای پاکستان از سفارت این کشور در کابل اخیرا بسیار مشکل شده است، ازدحام بیش از حد مراجعین، فساد اداری و رشوت گرفتن از مراجعین برای اخذ ویزا باعث شده است که مراجعین برای مدت ها در صف‌های طولانی بمانند.
اخیرا شهروندان کشور برای گرفتن ویزای پاکستان از یک روز قبل در صف‌های طولانی انتظار می‎کشند و کسانی که شناخت و یا پول برای رشوت‌دادن به ماموران امنیتی ندارند به آسانی موفق به گرفتن ویزا نمی‌شوند.
مراجعین ادعا دارند ماموران امنیتی که مسئولیت تامین امنیت سفارت پاکستان در کابل را برعهده دارند از مراجعین در بدل راه دادن به داخل سفارت پول مطالبه می‌کنند و این کار روند صدور ویزا در سفارت را به کندی مواجه کرده است.
تاهنوز حکومت افغانستان در این مورد ابراز نظر نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала