وزیر دفاع ترکیه امریکا را هشدار داد

© AP Photo / Burhan Ozbiliciخلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه
خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه اظهار داشته است که اگر با ایالات متحده امکان برقراری توافق به ایجاد منطقه امنیتی در شمال سوریه بوجود نیاید، در آنصورت حملات ترکیه در این منطقه آغاز می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه، اعلام کرد که ممکن است عملیات جدید نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه آغاز شود.

امریکا بار دیگر ترکیه را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بار دیگر ترکیه را تهدید کرد

هیئت آمریکایی که روز دوشنبه به قیادت جیمز جفری نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه عازم انقره شد، با وزیر دفاع ترکیه مذاکره کرد تا منطقه امنیتی در شرق فرات را ایجاد کنند.

آکارا افزود: "ما تمام پیشنهادات خود را به هیئت اعزامی که از امریكا آمده اند، تقدیم نمودیم. ما انتظار داریم كه پیشنهاد های ما را مطالعه كنند و بلافاصله پاسخ دهند. بار دیگر تأكید كردیم كه تاخیر را تحمل نخواهیم كرد و در صورت لزوم طرح خود را عملی خواهیم نمود."

قربانی‌شدن روابط ترکیه با امریکا به خاطر خریداری اس – ۴۰۰ روسی - اسپوتنیک افغانستان
قربانی‌شدن روابط ترکیه با امریکا به خاطر خریداری اس – ۴۰۰ روسی

پیش از این، وزیر امور خارجه ترکیه، مولود چاویش اغلو، گفته بود، پیشنهاد جدیدی را که ایالات متحده برای ایجاد یک منطقه امنیتی در سوریه ارائه نموده است، قابل قبول ترکیه نیست. اردوغان خاطر نشان کرد که "صبر و حوصله ترکیه ختم شده است" و هشدار داد که "اگر امکان دستیابی به توافق نباشد،" ترکیه به طور مستقل عملیات خود را آغاز خواهد کرد.

رجب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه قبلا اعلام کرده بود، در صورتي که امريکا از آنجا خارج نشود، انقره آماده است که در شرق فرات و همچنين در مننگيدا، در مقابل نيروهای دفاع از خود کردهای سوريه، اقدام کند، ولی پس از گفتگو تلیفونی با دونالد تامپ، رئیس جمهور امریکا، به تاریخ 14 دیسامبر سال گذشته، تصمیم گرفت که شروع عملیات نظامی در سوریه را به تعویق بیاندازد. زیرا امریکا تصمیم خروج نیروهای خود از سوریه داشت.

ترامپ پیشتر گفته بود که لازم است در سوریه منطقه بافر با عرض حدود 30 کیلومتر در سرزمین مجاور سرحد با ترکیه ایجاد شود. اردوغان با این ایده موافقت کرد، مشروط به این که منطقه تحت کنترل ترکیه باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала