احتمال جنگ هسته‌ای میان روسیه و امریکا بررسی شد

CC0 / Pixabay / احتمال جنگ هسته‌ای میان روسیه و امریکا بررسی شد
 احتمال جنگ هسته‌ای میان روسیه و امریکا بررسی شد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان روسیه و امریکا احتمال جنگ هسته‌ای میان روسیه و ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری سایمس، مبصر روزنامه  The National Interest با ویکتور موراخوفسکی" کارشناس نظامی روس، دگروال بازنشسته و سردبیر روزنامه "زرادخانۀ ملی ، احتمال حرکت روسیه و امریکا به سوی یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته موراخوفسکی ، زمانی که پیمان منع استفاده از راکت های هسته‌ای  برد کوتاه و متوسط (INF) میان اتحاد شوروی سابق و ایالات متحده به امضاء رسید، مدت زمان کوتاهی از تولید چنین راکت ها گذشته بود، اما از آن زمان تا کنون همه چیز متغییر شده است.

 در حال حاضر، مرز های روسیه از سوی کشور های ناتو محدود شده و برای روسیه مهم نیست که راکت های کروز در کدام کشور اروپایی عضو ناتو مستقر باشند. لذا این پیمان که  به موجب آن روسیه با وارد آوردن ضربات ناگهانی با راکت های هسته‌ای میانبرد به عنوان یک تهدید تلقی می شد، اکنون مفهوم خود را از دست داده است.

جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان
سناریوی جنگ جهانی سوم مشخص شد

علاوه براین ایالات متحده نیزدر حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین اطلاعاتی و وسایل نقلیه ای است که توانایی جلب و جمع آوری اطلاعات را دارند. جانب روسیه چنین سلاح هایی را در اختیار ندارد. بدین ترتیب، سیستم های تسلیحاتی جدید روی کار آمده که شامل پیمان هسته‌ای(INF)  نیستند.

موراخوفسکی گفت، بنابراین این پیمان مرده است  و باید دفن و فراموش شود. به گفته کارشناس، پیمان چدید باید در آینده نزدیک به امضاء برسد، اما مشارکت چین در آن غیر واقعی به نظر می رسد.

کارشناس خاطر نشان کرد که با تعلیق پیمان START-3 "جهان واژگون نمی شود، زیرا آماده سازی یک حمله با استفاده از سلاح های هسته ای بین قاره ای دیگر نمی تواند از نظر پنهان بماند. با این حال، این پیمان از دیدگاه سیاسی خیلی اهمیت دارد، زیرا به هردو کشور اجازه می دهد تا یکدیگر را بازرسی و سطح معینی از اعتماد را ایجاد کنند. موراخوفسکی، ادمه مسابقه تسلیحاتی میان دو کشور را رد می کند و می گوید که این امر منطقی نیست.

موراخوفسکی افزود: به نظر می رسد جنرال های امریکایی از واقعیت ها بدورند و در عالم خیال به سر می برند. این گونه افاضات عوام پسند، که اخیراً رواج یافته، همگی بر اساس ارزیابی هایی خیالی استوار است.

وی همچنین پیش بینیِ برق آسا بودنِ درگیری هایی که با سلاح کلاسیک اتفاق می افتد را "چرند" دانست و گفت: هیچ یک از جنگ هایی که امریکا، این اواخر درگیر آن بوده، برق آسا تمام نشده است. شاهد این سخن، عملیات نظامی امریکا و هم پیمانانش در عراق و افغانستان است که اتفاقاً کاملاً بر عکس بوده است. جنگ ها به طول انجامیده است و فن آوری هایی پیشرفتۀ امریکا، هیچ کمکی به برق آسا تمام کردن این جنگ ها نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала