بانک جهانی: افغانستان کمترین رشد اقتصادی را در جنوب آسیا داشته است

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiبانک جهانی
بانک جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک جهانی در تازه ترین گزارش اش اعلام کرده است که اقتصاد افغانستان با مشکلات چون ناامنی، بی ثباتی سیاسی و کاهش حمایت جامعه جهانی مواجه است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کشور نیوز، بانگی می گوید که خشکسالی، بی ثباتی سیاسی ناشی از انتخابات و ناامنی عامل کمترین میزان رشد اقتصادی افغانستان در میان کشورهای جنوب آسیا شده است.

اشرف غنی: چالش های زیادی در برابر رشد اقتصاد افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: چالش های زیادی در برابر رشد اقتصاد افغانستان وجود دارد

بانک جهانی به گام های مثبت اصلاحات دولت افغانستان اشاره کرده م می نویسد:

 مدیریت اقتصادی قوی بوده و انتظار می رود که در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشته باشد. همچنین پیش بینی رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹، بیش از ۲٫۵ درصد عنوان شده است.

به گفته بانک جهانی دولت افغانستان توانسته است با مدیریت اقتصادی در سال 2018 درآمدی بیش از 190 میلیارد افغانی داشته باشد که 7 درصد رشد نسبت به 2017 است.

بانک جهانی از رشد اقتصادی افغانستان در سالهای آینده خبر داد و نوشت: با حل مشکلات مرتبط با بحران پیش آمده از انتخابات، رشد اقتصادی افغانستان برای سالهای پیش رو مثبت ارزیابی می‌شود.

از سوی دیگر بانک جهانی به توافق با طالبان اشاره کرده و تاکید می کند که این توافق می تواند آثار مثبتی در اقتصاد افغانستان داشته باشد. و رشد سریع اقتصاد را در افغانستان نیازمند به امنیت در این کشور میداند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала