جزئیات سفر قریب الوقوع امریکا به کره ماه

© Photo / NASAجزئیات سفر امریکا به کره ماه
جزئیات سفر امریکا به کره ماه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا قصد دارد در برنامه فضایی آرتمیس تا 2024 میلادی فضانوردان را به مهتاب بفرستد. یکی از نکات حائز اهمیت در این مأموریت ارسال نخستین فضانورد زن به کره ماه است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که کشورش قصد دارد تا سال 2024 فضانوردان  خود را برای مدت طولانی به کره ماه ارسال کند.

معاون رئیس جمهور امریکا گفت:«این بار، ما سفر کوتاه مدت نخواهیم داشت، ما پلان داریم برای همیشه در آنجا "مهتاب" بمانیم».

 به گفته معاون رئیس‌جمهوری امریکا، کپسول فضایی اوریون تکمیل شده و قرار است در ماموریت آرتمیس فضانوردان همراه این کپسول به ماه سفر کنند.

وعده ترامپ برای نصب پرچم امریکا در مریخ - اسپوتنیک افغانستان
وعده ترامپ برای برافراشتن پرچم امریکا در مریخ

او در این باره گفت: کپسول سرنشین دار اوریون که در مأموریت آرتمیس استفاده می‌شود، اکنون تکمیل شده و می‌تواند آماده سازی‌ها برای نخستین مأموریت تاریخی خود را آغاز کند.

امریکا قصد دارد در برنامه فضایی آرتمیس تا 2024 میلادی فضانوردان را به ماه بفرستد. یکی از نکات حائز اهمیت در این مأموریت ارسال نخستین فضانورد زن به ماه است.

پنس در ادامه سخنان خود گفت: امریکا طی 5 سال آتی به ماه بر می‌گردد و نخستین فضانورد زن و فضانوردان مرد در آنجا فرود می‌آیند. ما مشغول بررسی موشک‌ها و فضاپیماهای جدید هستیم.

در همین راستا لاکهید مارتین و ناسا نیز تکمیل فضاپیمای اوریون را تأیید کرده‌اند. به این ترتیب کپسول فضایی مذکور برای انجام مأموریت آرتمیس - 1 آماده است. در این مأموریت بی‌سرنشین اوریون از کنار ماه می‌گذرد و سیستم SLSو همچنین سیستم‌های پشتیبانی آن آزمایش می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала