نگرانی ولادیمیر پوتین از تشدید تنش‌ها میان امریکا و ایران

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی ولادیمیر پوتین از تشدید تنش‌ها میان امریکا و ایران
نگرانی ولادیمیر پوتین از تشدید تنش‌ها میان امریکا و ایران     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه از تشدید تنش ها میان ایران و ایالات متحده امریکا ابراز نگرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در گفت‌وگو با  الیور استون؛ کارگردان معروف امریکایی از تشدید تنش‌ها میان و ایران  ایالات متحده ابراز نگرانی نموده و تاکید کرد که تنش در منطقه به نفع هیچ کس از جمله خود امریکا نخواهد بود.

پوتین درباره وضعیت روابط امریکا و ایران گفت: «از این موضوع بسیار نگران هستیم. این تنش‌ها ممکن است اوضاع اطراف ایران را بی‌ثبات کند و بر برخی کشور‌ها که با آن‌ها روابط بسیار عمیقی داریم تاثیر بگذارد و می‌تواند باعث موج گسترده جدیدی از پناهندگان شود و می‌تواند باعث ضرر‌های زیاد برای اقتصاد جهانی و انرژی جهان شود».

پوتین از هرگونه گام امریکا و ایران به سوی یکدیگر استقبال کرد.

ترامپ از ایران خواست تا  محتاطانه عمل کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از ایران خواست تا محتاطانه عمل کند

تنش بین ایران و ایالات متحده امریکا در یک ماه اخیر به شدت افزایش یافته است.

در تاریخ 13 جون سال جاری دو انفجار مهیب در دریای عمان رخ داد و منابع خبری دقایقی بعد اعلام کردند، دو نفتکش بزرگ هدف انفجار قرار گرفته‌اند. با اینکه واشنگتن در این حادثه ایران را متهم نمود اما این ادعا حتی از سوی نزدیک ترین متحدان امریکا نیز حمایت نشد.

کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند با وجود اتهامات واشنگتن علیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد. 

از سوی دیگر تهران قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده‌ بود. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده و گفت که شواهد واشنگتن، اتهاماتی است که با هدف تخریب تلاش‌های دیپلماتیک ایران صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала