امریکا شانس بازگشت به مهتاب را از دست می‌دهد

© Photo / NASAامریکا شانس بازگشت به مهتاب را از دست می‌دهد
امریکا شانس بازگشت به مهتاب را از دست می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا با مشکل پروژه آرتمیس مواجه شده است که قرار بود فضانوردان امریکایی را به ماه بازگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست، می‌گوید که امریکا با مشکل پروژه آرتمیس رو به رو شده است که قرار بود فضانوردان امریکایی را به ماه بازگرداند.

ناسا در حال حاضر با کمبود بودجه این پروژه مواجه است و در حین حال مشکلات در ساخت راکت‌های سنگین و لباس‌های فضانوردی هم دامن گیر شده است. با این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا امیدوار است که امریکا در سال 2024 بتواند فضانوردان را دوباره به ماه بازگرداند.

دلیل عدم حضور امریکایی ها در مریخ و مهتاب چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بودجه برای حضور فعال در مریخ و مهتاب را ندارد

این روزنامه امریکایی گزارش را منتشر کرد که در آمده است که دیگر سفر به ماه رویا نیست، روزنامه‌نگاران یادآور می‌شوند که تلاش برای بازگشت به ماه در جریان چند دهه صورت گرفته است، اما هیچ برنامه‌ای در مقایسه با آپول وجود ندارد.

این روزنامه می‌نویسد: ناسا با موانعی فنی و سیاسی مواجه شده است. این موانع برنامه‌ آرتمس و دیگر برنامه‌های که هرگز موفق نخواهند شد را تهدید می‌کند.

روزنامه‌نگاران خاطر نشان می‌کنند که راکت سنگین به نام (Space Launch System) حتی یک بار هم به فضا پرتاب نشده است. و برنامه توسعه آن سال‌هاست که پشت سر گذاشته شده است.

سوالی که به‌وجود می‌آید: فرودگر کجا است که بدون آن پروژه غیرممکن است؟ واشنگتن پست اشاره می‌کند که بودجه برای آرتمیس کاهش یافته است. هزینه تخمینی این پروژه 20 تا 30 میلیارد دالر است. اما بودجه سال مالی آینده، تنها 1.6 میلیارد دالر است که برای این پروژه اختصاص داده می‌شود.

یادآوری می‌کنیم که امروز 50 سال از زمان ماموریت آپولو 11 در ماه می‌گذرد، که در آن وقت برای اولین بار بشریت به روی سطح ماه گام برداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала