خشونت علیه خبرنگاران کاهش یافته است

© Fotolia / Rafael Ben-Ariخبرنگار
خبرنگار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان می گوید که در شش نخست اول سال میلادی 45 مورد خشونت در برابر خبرنگاران کشور ثبت شده است که این آمار نسبت به شش ماه نخست سال 2018، 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه، کمیته خبرنگاران در گزارش تازه گفته است، در شش ماه سال روان میلادی، 45 مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده که از این میان، 3 مورد قتل، 6 مورد جراحت، 5 مورد لت و کوب، 19 مورد توهین و تحقیر، 10 مورد تهدید کی مورد بازداشت غیر قانونی و یک مورد اخراج اجباری بوده است.

پولیس کابل - اسپوتنیک افغانستان
توهین و بد رفتاری پولیس کابل علیه خبرنگاران

در این گزارش ذکر شده است که عاملان 20 مورد این خشونت ها کارمندان حکومت،8 مورد دیگر گروه های طالبان و داعش، 8 مورد دیگر افراد ناشناس و 6 مورد نیز زورمندان بوده اند، در این میان مسوولان رسانه ها نیز عامل سه مورد از این خشونت ها بوده اند.

زون غرب به گفته کمیته خبرنگاران با داشتن 15 قضیه خشونت نامساعدترین بخش در سطح افغانستان برای خبرنگاران و کار رسانه ای شاخته شده است.

کمیته مصونیت خبرنگاران از خبرنگاران خواسته است که در وقت رفت و آمد به دفاتر کاری شان جریان فعالیت های رسانه ای در بیرون و حتی در خانه های شان، محتاط باشند.

مسئولین کمیته مصونیت خبرنگاران خاطرنشان کرده‌اند که “نگرانی شدید خود را در قبال تهدید تازه طالبان، که خطرات علیه رسانه‌ها و کارمندان رسانه‌ای را افزایش داده و باعث خودسانسوری رسانه‌ها و خبرنگارن گردیده، ابراز می‌داریم.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала