با شراب سرخ می شود به مریخ پرواز کرد

© Fotolia / Karandaevشراب سرخ
شراب سرخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتران آمریکایی متوجه شدند که رزوراترول، ماده اصلی "جوان کننده" در شراب سرخ است، او در سطح پائین جاذبه از ماهیچه ها محافظت می کند که این خود جلوگیری خواهد کرد از آتروفی عضلانی فضانوردان در طول پرواز به مریخ.

به گزارش اسپوتنیک، ماری مورتئو از دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا، می گوید: «فردی که  فقط برای سه هفته در فضا زندگی کند، به صورت عادی حجم عضلات پاهایش حدود یک سوم کاهش می یابد، بهترین گزینه برای کسانیکه به مریخ میروند انتخاب یک رژیم غذایی مناسب است.»

شراب سرخ  و پوست انگور حاوی مواد قابل انعطاف خاص است، رسوراترول ، که احتمالا تاثیر مفیدی بر عملکرد بدن انسان و تمام موجودات چند سلولی دارد.

دانشمندان در سال 2003 دریافتند که این ترکیب طور قابل توجهی افزایش عمر مگس عادی و  مگس که میوه ای انجام دادند که در نتیجه  طول عمر مگس میوه ای بیشتراست، و همچنین تاثیر مثبتی بر وضعیت سلول های پستانداران دارد. واقعیت این  است که رسوراترول های مسئول پاسخ به استرس سلولی و محرک های مختلف را کاهش می دهد که امید به زندگی را افزایش می دهد.

 دانشمندان معلوم نموده که چگونه میتوان مغز را از تخریبات کبر سن حفاظت کرد - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان معلوم نموده که چگونه میتوان مغز را از تخریبات کبر سن حفاظت کرد

در نتیجه، این بحث تاحدی برانگیز است، چرا که دانشمندان چنین اثرات مثبت را در بین شراب و علوفه انگور دریافتند اما از مشکلات جدی بهداشتی کسانیکه از دیابت رنج میبرند، چیزی نگفتند.

رزوراترول از سولهای سیستم عصبی محافظت کرده و از بروز آلزایمر در افراد پیشگیری می نماید.

بهبود دیابت: معمولا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مقاومت به انسولین وجود دارد. رزوراترول حساسیت سلولها را نسبت به انسولین افزایش داده و مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.

مشکلات جدی این است که فضانوردان زمانیکه در فضاء هستند عضلات شان به تدریج ضخیم تر و کوچکتر می شوند و تمام سلول های بدن شان شروع به واکنش می کند

دانشمندان پیشنهاد کرده اند برای این فرایندها ممکن است یک طبیعت مشترک داشته باشند و این فرضیه را با ایجاد یک شبیه ساز پرواز و زندگی در مریخ برای موش آزمایش کرد. برای این کار، پزشکان طراحی خاصی را انجام دادند که به طور مداوم بدن جوجه های بدن را در حال تعویق نگه می داشت، اما به او اجازه می داد آزادانه در قفس حرکت کند و با همکارانش ارتباط برقرار کند.

دانشمندان شیوه جدید لاغر شدن را توصیه کردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان شیوه جدید لاغر شدن را توصیه کردند

بسته به تنظیمات، چنین "بادی" به محققان اجازه داد تا هر دو پرواز به فضا و زندگی بر روی سطح مریخ، که گرانش آن حدود سه برابر ضعیفتر از زمین است، تقلید کند.

پس از قرار دادن دو ده موش در این تیم ها، زیست شناسان از نحوه مصرف رزوراترول در حجم و قدرت عضلات خود در روزها و هفته های بعدی استفاده کرده اند.

همانطور که این مشاهدات نشان داد، قدرت چسبندگی موش ها در حدود 5-10٪ در فقط دو هفته زندگی در چنین شرایطی کاهش یافته است، با این حال، ماده "جوان کننده" شراب به طور کامل این اثر را سرکوب کرده و یا شدت عمل آن را کاهش می دهد. حجم و جرم عضلات پاها و سایر قسمتهای پا در موشهای " مارسوناواتوف " کمی کاهش یافت، اما این تا حدودی هیچ تاثیری بر وضعیت فیزیکی آنها نداشت.

با توجه به مورترو، نتایج مشابهی از آزمایش ها نشان می دهد که کاهش حساسیت فضانوردان و سلول های فضانورد به انسولین ممکن است علت اصلی آتروفی عضلانی در هنگام زندگی در فضا باشد.

از سوی دیگر، دانشمندان معتقدند که اثر مفید رزوراترول به علت این واقعیت است که این ماده خنثی کننده مواد تهاجمی است و می تواند التهاب را در بدن موش های " مارسوناواتوف " مهار کند. آنها قصد دارند تا آزمایش کنند که این مورد با استفاده از آنتی اکسیدان های دیگر گیاهی در آزمایش های مشابه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала