میلر: باید از تلفات غیر نظامیان در جریان عملیات ها جلوگیری شود

© Photo / HeratGovernmentOffice / HeratGovernmentOfficeعمليات پاكسازي ولسوالي هاي شرقي هرات به رهبري عبدالقيوم رحيمي
عمليات پاكسازي ولسوالي هاي شرقي هرات به رهبري عبدالقيوم رحيمي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال اسکات ملیر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان، از تلاش مشترک این نیروها و نیروهای افغان برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان در جریان عملیات ها خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، جنرال ملیر که همرا معاون وزارت دفاع ملی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و برخی مقام های دیگر برای بررسی اوضاع امنیتی حوزه غرب امروز از هرات دیدن کردند.

میلر گفت: «طرف نیروهای امنیتی افغان و طرف ایتلاف به گونه بسیار دقیق می‌خواهیم تا از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان جلوگیری نماییم. ما دقت را در عملیات‌های مان می‌خواهیم و هنگامی که دقت در نظرگفته نشود، افراد را حسابده قرار می‌دهیم. اما همزمان با این من باور دارم به این اراده مردم افغانستان که بهترین را برای توقف تلفات غیرنظامیان، کاهش خشونت‌ها است.»

عبدالقيوم رحيمي - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده قطعه سرخ به شمول 38 طالب در ولایت هرات کشته شدند

در همین حال مقام های وزارت دفاع ملی می گویند طالبان عاملی اصلی تلفات غیر نظامیان هستند.

جنرال محمد یاسین ضیاء، معاون وزارت دفاع ملی، گفت: «ارقامی که بلند رفته از طرف دشمن است. شما شاهد هستید که در جمعه بازار در فاریاب بالای مردم با هاوان انداخت کردند و بیش از صد نفر را شهید و زخمی ساختند.»

در همین حال معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله می گوید که بیشتر مردم مجبور به این شده اند که از مناطق شان در برابر هراس افگنان حفاظت کنند.

جنرال خوشحال سعادت، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، گفت: «ما نمی‌توانیم که در تمام کشور، در هر ده و دهکده عسکر ایستاد بکنیم و حفاظت بکنیم. در تمام جهان اگر ببینین مردم مدافعان واقعی قریه جات شان استند.»

این مقامات در حالی به ولایت هرات سفر کرده اند که ناامنی ها در این ولایت و حوزه غرب افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала