بسته شدن یک رادیو در غزنی به دلیل تهدیدهای طالبان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaبسته شدن یک رادیو در غزنی به دلیل تهدیدهای طالبان
بسته شدن یک رادیو در غزنی به دلیل تهدیدهای طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رادیوی خصوصی در ولایت غزنی به دلیل دریافت تهدیدهای مکرر از سوی گروه طالبان، نشرات خود را متوقف نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسئولین رادیو سما در ولایت غزنی میگویند که پس از دریافت تهدیدهای مکرر از سوی یک قومندان گروه طالبان، مجبور شده‌اند تا نشرات خود را متوقف سازند.
بر بنیاد گزارش، قومندان گروه طالبان با تماس تلیفونی و ارسال نامه هشدارآمیز از مسئولین رادیو متذکره خواسته‌اند تا به تماس‌های تیلفونی زنان و دختران جواب ندهند و از به کار گرفتن زنان به عنوان گوینده در این رادیو خودداری نمایند.
رامز عظیمی، مسوول نشرات رادیو سما در این خصوص گفت: «ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه شب بود که زنگ دروازه ما زده شد و ما از کمره دیدیم که دو نفر مسلح هستند، از خانواده پرسیدند که بفرمایید چه کار دارید؟ گفتند که ما میخواهیم با رامز و همچنان رئیس رادیو گپ بزنیم. اینها (اعضای خانواده) گفتند که آنان نیستند در خانه، گفتند نی، پت نکنید و بگویید که ملا صاحبان هستند و میخواهند با شما گپ بزنند. اینها گفتند که نیستند و اگر شما میخواهید گپ بزنید، بروید دفتر. بعدش آنان دو فیر هوایی کردند و گفتند که باید از فردا رادیوی تان بند باشد و از طبقه اناث کسی کار نکند.»
این در حالی است که مقامات ولایت غزنی معتقد هستند که افراد مسلح غیرقانونی با سوء استفاده از نام طالب این رادیو را تهدید کرده‌اند.
عارف نوری، سخنگوی والی غزنی: «بنا بر خصومت‌های شخصی‌یی که مالک این رسانه و یا مسئول فعلی آن با برخی از افراد داشته، بنا بر همین آنان تهدیدش کرده‌اند، با سوء استفاده از نام طالب!» 
گفتنی است، رادیو سما، رادیو غیردولتی است که حدود ۶ سال پیش در ولایت غزنی فعالیت خود را آغار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала