فراهم ساختن کار برای زنان از طرف یک زن در ولایت بامیان

© ResoluteSupportMediaفراهم ساختن کار برای زنان از طرف یک زن در ولایت بامیان
فراهم ساختن کار برای زنان از طرف یک زن در ولایت بامیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عذرا لعلی: در ولایت بامیان با ساخت کارخانه صنایع دستی بیش از 50 زن دیگر را کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه سلام وطندار، آمده است که عذرا لعلی، خانم ‌زحمت‌کش که به گفته خودش چند سال پیش با ۴ هزار افغانی سرمایه، کارش را در بخش تولید صنایع در شهر بامیان آغاز کرد، اکنون برای 50 زن نیازمند زمینۀ کار رافراهم کرده است.
این خانم می‌افزاید، در سال ۲۰۱۵ از سوی ادارۀ محلی بامیان به عنوان «بانوی زحمت‌کش بامیان» تقدیر شد که در آن زمان سرمایه‌‌اش از 4 هزار افغانی به ۴۰۰ هزار افغانی رسیده بود.
این خانم کارگاه تولیدی‌اش را زیر نام «شرکت صنایع دستی صلصال، نامگذاری کرده می‌گوید که در حال حاضر به تعداد 50 زن در این کارگاه در بخش‌های تولید نمد، جامه بَرَگ، گلیم، جراب و لباس‌های هزاره‌گی، کار می‌کنند.
همچنان افزوده، در کنار این شرکت تولیدی 4 ماه پیش یک کارخانۀ تولید بیک و کفش زنانه را که با گلیم و دست‌دوزی‌های محلی تزئین می‌شوند نیز با هزینۀ ۲۰۰ هزار افغانی به هدف رونق دوبارۀ فرهنگ لباس‌های بومی هزاره‌گی، ایجاد کرده است.
بامیان شهر تاریخی در ناحیۀ مرکزی افغانستان از معدود ولایت‌های‌یست که زنان در آنجا دوشادوش مردان کار می‌کنند.
ادارۀ محلی بامیان با همکاری نهادهای بین المللی دو بازارچه‌ ویژۀ زنان را در مرکز بامیان و ولسوالی یکاولنگ این ولایت برای معرفی و فروش ساخته‌های دستی زنان ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала