روایت مجله آلمانی از «پیروزی بزرگ» پوتین در ترکیه

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر روایت مجله آلمانی از «پیروزی بزرگ» پوتین در ترکیه
روایت مجله آلمانی از «پیروزی بزرگ» پوتین در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه ممکن است از سازمان ناتو به دلیل ستسیتم دفاع هوایی اس-400 خارج شود. و این یک پیروزی بزرگی برای رئیس‌جمهور روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله آلمانی Focus Online در مقاله جدید اش می‌نویسد که ممکن ترکیه از سازمان ناتو به خاطر سیستم دفاع هوایی اس-400 بیرون شود و این یک پیروزی بزرگ برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

امریکا ترکیه را به‌خاطر تحویل گرفتن اس-400 تحریم می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا ترکیه را به‌خاطر تحویل گرفتن اس-400 تحریم می‌کند

«توماس ایگر» کارشناس آلمانی در مقاله‌ای می‌نویسد که واشنگتن مجبور خواهد شد که تحریم‌ها را علیه ترکیه به دلیل خرید اس-400 از روسیه اعمال کند. او معتقد است که انقره ممکن با بیرون شدن از سازمان ناتو به تحریم‌های امریکا پاسخ دهد.

این کارشناس می‌نویسد که بیرون شدن ترکیه از ناتو، از دست دادن یک ژئواستراتژیک بزرگ برای ناتو خواهد بود.

به گفته این کارشناس نیتجه این همه درگیری‌ها بستگی به تضمین آینده سیاسی رجب طیب اردوجان رئیس‌جمهور ترکیه دارد، حتی اگر انقره از تصمیمات رادیکان نیر خوداری کند.

ایگر می‌نویسد که با توجه به معامله با ترکیه، شهرت روسیه در جهان به سرعت افزایش خواهد یافت و ارتش این کشور به اطلاعات مخفی دست‌رستی پیدا خواهد کرد.

تحویل اس-400 به ترکیه از 12 جولای آغاز شد. رسانه‌ها می‌گوید که امریکا به خاطر این که ترکیه اس-400 را تحویل گرفت، در هفته آینده بسته‌ای تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

طرف امریکایی بارها و بارها از مقامات ترکیه خواستند با معامله که با روسیه در سپتمبر سال 2017 انجام شد دست بکشند. نگرانی واشنگتن از نصب این سیستم‌ها در ترکیه مشاهده و رهگیری جنگنده‌های اف-35 امریکایی توسط این سیستم می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала