شرکت‌های هوایی افغانستان از لیست‌ سیاه اروپا بیرون می‌شوند

© Photo / Afghan Airlines / Afghan Airlinesشرکت‌های هوایی افغانستان از لیست‌ سیاه اروپا بیرون می‌شوند
شرکت‌های هوایی افغانستان از لیست‌ سیاه اروپا بیرون می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که در آینده نزدیک کشورهای اروپایی پروازهای افغانستان را از فهرست لیست سیاه بیرون خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره هوانوردی ملکی، امروز (شنبه، 22 سرطان) برای مصئونیت پروازها، تفاهمنامه‌ی را با چند نهاد حکومتی دیگر به امضا رساند.

محمد قاسم وفایی، رئیس این اداره گفت، به دلیل شماری از مشکلات، پروازهای افغانستان به کشور‌های اروپایی در فهرست سیاه قرار دارد.

وی می‌گوید که 70 درصد کار بیرون شدن پروازها از فهرست سیاه اروپا پیش رفته و با هم‌کاری سازمان ایکو در یک بررسی ویژه افغانستان از این فهرست بیرون خواهد شد.

رئیس این اداره می‌گوید: «ما با هم‌کاری سازمان ایکوو توانستیم که 70 فیصد این مشکل را حل نمائیم و در آینده نزدیک کشورهای اروپایی پروازهای افغانستان را از فهرست سیاه بیرون می‌کنند».

در همین حال، رئیس اداره هوانوردی کشور، می‌افزاید که با خرید یک سیتسم رادار پیشرفته توانسته اند تا مشکلات زیاد پروازهای افغانستان را حل کنند.

آقای وفایی اظهار می‌دارد: «ما یک رادار جدید را خریداری و نصب کردیم بعد از این حتا یک پشه هم نمی‌تواند از فضای افغانستان عبور کند ما تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک در تمامی کشورها پرواز داشته باشیم».

این در حالی است که پیش از این نیز مقامات گفته بودند که به زودی پروازهای افغانستان از فهرست سیاه اروپا بیرون خواهند شد اما این به زودی‌ها، سال‌ها را دربر گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала