Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رکورد یک میلیاردی بنام لالیگا

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد یک میلیاردی بنام لالیگا
رکورد یک میلیاردی بنام لالیگا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طی 42 روز گذشته، باشگاه های لالیگایی با حضور فعال در پنجره نقل و انتقالات، از رکورد 930 میلیون یورویی پیشی گرفتند و بیش از هر لیگی دیگری در اروپا هزینه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه های لالیگا تابستان امسال به طور کامل در بازار نقل و انتقالات نقل سر و صدا به پا کردند و در آخرین مورد، با انتقال آنتوان گریزمن از اتلتیکو مادرید به بارسلونا، تیم های اسپانیایی با سرمایه گذاری هنگفتِ 1 میلیاردی، رکورد جدید را به ثبت رساندند، در سوی دیگر تیم های لالیگایی درآمد 750 میلیون دالری حاصل از فروش بازیکنان داشته اند.

در بازار نقل و انتقالات تابستان سال قبل، این لیگ بالاترین میزبان مصرف را داشتند و 930 میلیون یورو را هزینه کردند.

 

تیم های لالیگا در 2019 تا 930 میلیون یورو خرج کرده اند.

 

همانطور که در حال حاضر، لیگ اسپانیا بزرگترین هزینه کننده در اروپا در پنجره انتقال فعلی است، بیشتر از لیگ برتر (با 675)، سری A (با 674)، بوندسلیگا (با530)، لیگ 1 فرانسه (با 226).

در حقیقت، رئال مادرید با هزینه 298 میلیون یورویی، بالاتر از لیگ های فرانسه و پرتگال خرید کرده است.

در سال 2017 سقف خرید تیم های لالیگا به کمتر از 557 میلیون رسید، کمتر از هر پنج لیگ معتبر اروپایی، (لیگ برتر 1.37 میلیارد) که در آن سال در لالیگا، رئال مادرید، بارسلونا (223 میلیون)، اتلتیکو (177.2 میلیون) و سویا (92 میلیون) هزینه کردند.

 

ژائو فلیکس بزرگترین رقم انتقال در لالیگا

 

ژائو فلیکس با انتقال 126 میلیون یورویی از بنفیکا به اتلتیکو، گران ترین قرارداد را از سوی یک تیم لالیگایی در تابستان امسال به ثبت رساند.

پس از او، آنتون گریزمن (120 میلیون)، ادن هازارد (100 میلیون)، فرانکی دی یونگ(75 میلیون)، لوکا یوویچ (60 میلیون) به ترتیب در جایگاه های بعدی قراردارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала