حکمتیار: هنوز دولت طرح روشن و مشخص در مورد صلح ندارد

© Sputnik / JAKحکمتیار: هنوز دولت طرح روشن و مشخص در مورد صلح ندارد
حکمتیار: هنوز دولت طرح روشن و مشخص در مورد صلح ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی از نشست بین‌الافغانی در قطر استقبال می‌‌کند، اما هشدار می‌دهد که بی‌برنامه بودن حکومت در روند صلح به دوام جنگ منجر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، و یک تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، در گفت‌وگوی ویژه با آریانانیوز، از نشست پسین بین‌الافغانی دوحه استقبال می‌کند، اما هشدار می‌دهد که بی‌برنامه بودن حکومت در روند صلح به دوام جنگ منجر خواهد شد.

گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
گلبدین حکمتیار: باید جلو تقلب را از سوی کمیسیون های انتخابی گرفت

آقای حکمت‌یار، تأکید می‌ورزد که اگر در انتخابات ریاست جمهوری، شفافیت کامل وجود نداشته باشد، در برابر حکومت ایستاده‌گی خواهند کرد.

رهبر حزب اسلامی‌ گفت: «هنوز دولت طرح واضح و مشخص در مورد صلح ندارد، شما اگر از هر مسوول دولت بپرسید، جواب واضع را پیدا نمی‌کنید که موقف شان چی است که همه آنرا بپذیرد و متاسفانه هیآت ممثل همه افراد دولت و خارج از دولت هم بوجود نیامده».

در همین حال، آقای حکمتیار خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آتش‌بس، تعدیل قانون اساسی و ایجاد حکومت موقت در تلاش‌های صلح را موارد جدی قابل بحث می‌داند، از همین‌رو می‌گوید، انتخابات نباید قربانی تلاش‌های صلح شود.

آقای حکمتیار می‌افزاید: «تا زمانی که همه اطراف به صلح توافق نکنند و این را به عنوان یگانه راه مشروع رسیدن به قدرت قبول نکنند، ممکن نیست ما به صلح واقعی برسیم».

هرچند، ارگ، تاحال در واکنش به این گفته‌های رهبر حزب اسلامی اظهار نظر نکرده است، اما پیش از این رئیس‌جمهور غنی، گفته است که انتخابات ریاست جمهوری قربانی تلاش‌های صلح نخواهد شد و در زمان تعیین شده آن برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала